blandat (:

träningen i onsdags var turbulent minst sagt! Storasyster och storebror (Moa och Cabanelos) hoppade halv sju, och jag var nere och gjorde iordning min lilla älskling. När jag kommer upp till ridhuset träffar jag mamma, och då säger hon att Moa trillat av! Det hade gått jättebra hela träningen, Malin berömde också (och min ponny med! Vad glad jag blev!!) och så, men så blev det tokigt och Moa trillade av i språnget (?) och landade framför hindret, och stackars Calle fick slänga sig för att inte trampa på henne, men hans hov träffade syster och den stackaren fick linda handen med en Kingsland-linda. Stackars lite, idag är den blå och fin!!

För att gå vidare till min träning gick det jättebra!!
Vi började med att hoppa hinder på en åtta, först med lång väg och sen med kort. Lussan var massa pigg, men det kändes skönt att få hålla i lite nu när pepparn och värmen nästan gjort den lilla seg.
Sen hoppade vi oxer med sockerbitar under, lång och böjd väg till litet räcke utan tittisar. MEN, som Lussan verkade tänka, var det vattenmatta bredvid. Så hon tappade fokus till det lilla räcket och vi fick ett stopp, även ett på sockerbitarna eftersom jag har svårt att rida henne ordentligt på titthinder när hon är så himla pigg, haha. Men det kändes bra ändå :) Sen hoppade vi oxer-ett kort galopp (6 m)- räcke- 22 m (6galoppsprång)- oxer. Det gick bra trots att jag fick stopp in på första oxern. Men inte heller det kändes dåligt, för hon var ändå ambitiös och så, bara lite ofokuserad. Tyvärr var hon mycekt tittigare idag än hon varit senaste veckorna, men jag bekymrar mig ändå inte mycket över det.
Nästa övning var i vilket fall bana på alla linjer och grejer :) La in ett gult räck också, men vi tog bort vattenmattan till oss, känner inte att hon är redo än. Men igår hoppade hon fastän den låg precis bredvid! FRAMSTEG!

Allt som allt är jag riktigt nöjd med träningen, särskilt sista rundan då hon bjöd, och jag hade fler saker att jobba på än hon :) jag kan inte bli arg på stoppen när hon ändå känns fin! laddad som bara den inför tävlingen nu!

Idag hade jag politikdebatt i skolan, och det gick bra tyckte jag (: denna veckan har vi haft mycket inlämningar och sånt, jag har verkligen haft panik över lovet. Fast kunnat slappna av lite ändå, försökt göra saker med alla man vill umgås med men knappt aldrig hinner :) I alla fall känns det inte som att vi har mycket kvar till lovet nu! 34 skoldagar tror jag :)
Det är ju dock tyvärr nationella kvar att göra innan den härliga sommaren kommer. Kemi, alla 4 matte och alla 4 franska. Känns drygt, eftersom det är dumma ämnen allihopa. Konstigt nog känns matten bäst av dessa tre ämnen, eftersom jag verkligen börjat HATA franska. Varenda gång det står b-språk på schemat vill man ju bara gå hem. Fy vad tråkigt det är!!!! Svenska, engelska, SO och bild är helt klart bästa ämnena, de andra är lite sådär...

På eftermiddagen har jag träffat Rikard den vilde och bästa Julia :) de har båda färgat håret, tuffingarna! Det blev tjusigt tycker jag, även om Julias blev ganska mörkt. Men fint :D
Frågade frisören om hon trodde att jag kunde få riktigt ljusa slingor i håret, och hon trodde det! Var så länge sen jag färgade håret, och det var inte alls slitet sa hon, så att hon var nästan säker på det :) men mamma säger nej, hon blir hyfsat oresonlig, så vi får se hur det blir med detta.

Imorgon tävlingsförberedelser!!!!!!!

POP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0