Lilla Lucie och korkat sabotage!

Lussebullen och jag skulle ha tävlat i Karlshamn nu i helgen, var mycket laddad efter en jättebra träning för Camilla i onsdags, sista inomhus, känns härligt!
Pappa skulle leka chaufför till Luce och mig, jag var redan i stallet när han gick ut till transporten och skulle köra iväg. Då upptäcker han att sadelskåpet är uppknäppt, så han stänger och kör iväg. Men släpet känns lite skevt hinner han tänka, innan lemmen fram (vi har frontavlastning) trillar ut och slår i vägräcket och blir totalförstört!!!!! Sån himla tur att det inte blev någon trafrikolycka av det!!! Stackars pappa fick stanna och lägga in lemmen i släpet och köra till stallet, där han upptäcker att två av däcken är punkterade. Hela transporten är alltså helt förstörd, och detta är alltså sabotage av några jäkla idioter som tyckte att det var himla roligt att utan någon mening sabba för andra! Var bara tur att pappsen inte skadade sig. Åååh, vad arg jag blir!!!!!!!!!
Vi struntade i tävlingen, blev panikslaget och kändes inte alls som bra förberedelser inför en tävling.
Bestämde mig för att anmäla mig till två 80 cm på KLRKs gräsbana, en klubbhoppning som tog plats på söndagen (dagen efter alltså). Var jättenervös efter krångel med broddar, och dessutom stannar vi alltid ut oss hemma! Men som Moa sa, det är en helt annan häst nu. och faktiskt... Så var vi felfria hela tiden! Nolla i clearrounden och dubbelnolla klassen! Visserligen lågt, men ändå hemma och första på gräs! Supernöjd med ponnyn, inte dum på hela dagen!!!!

Tyvärr insåg vi när vi kom hem att en såååå fin bubbla (bil alltså) som stod bredvid vår transport också saboterats! Alla rutor inslagna, och den stackaren som ägde bilen hade haft den i evigheter, den var helt original! Hans pappa köpte den till honom när han föddes och han fick den 18 år gammal. Jag tyckte att den var så fin, så jag har faktiskt ritat av den. Ska göra klart teckningen och ge den till honom! Fy vad dumma i huvudet folket som gjort detta är!



Men allt som allt en dunderhelg för mig och Luce! Lägger in bilder på oss!gullegumman ser ut som en B-ponny!
vilken sväng!
 snyggingen nummer ett!

POP!


Kommentarer
Postat av: tove

Finfina bilder, den sista är min favorit!! Så fina tilsammans

2009-04-28 @ 14:11:37
URL: http://www.bloggis.se/LaMiro
Postat av: Alva

Tack!!!!

Den sista är med min favorit, hon ser så laddad och snygg ut! En riktig biff ;)

2009-04-28 @ 17:46:34
Postat av: Natalja

Åh va fina ni är Alva!!

Så kul att det gick så bra, Grattis till nollorna!

2009-04-28 @ 21:55:59
URL: http://latin.bloggagratis.se
Postat av: Alva

Tack natalja! Hon är nog sugen på en massage nu med, så du får släpa dig till Avfelsgärde någon dag tycker vi!

2009-05-02 @ 18:04:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0