Omkullridningar på världens farligaste skogsrunda och sommarplaner!

Måste inleda mitt inlägg med att skriva till Tove att jag tycker att jag var värd lite cred för min blogg ;)

Annars har det varit upp och ner på påsklovet. Skönt att sova lite längre på morgonen, men jag är ju också en sån som bara har panik över loven över allt jag måste göra i skolan sen. Så pluggat har jag gjort en hel del också :/
För att hålla mig till rubriken då!
Moa har skrittat Calle ett tag eftersom han sprutats i båda fram, och Tove tar sig bara ut på skritt och travrundor med Miro. Lussan har varit så duktig att vi också ridit ut mycket. När Moa äntligen fick börja trava Calle så skulle vi tre och våra ponnyhästar ta oss ut på en runda i skogen med skritt och trav. Tove hade hittat en ny runda med Zally som var "iordninggjord i början men ite tråkig på slutet". JA! detta stämde ju helt klart lilla Tove. I slutet var det upp och ner över stenar och grejer, men allt gick konstigt nog bra. Tills kanske 100 m innan vi skulle ut på en annan väg, då går min stackars ponny omkull!!!! Hon halkar på en sten och druttar på sidan, det var riktigt läskigt! Men jag slog mig inte alls och faktiskt inte hon heller, gud vilken tur! Sköljde av rumpan med vatten och hade back-on-track över natten, och hon känns helt fräsch nu :) måste säga att munkpepparn verkligen fungerar!!!! Hon har blivit lugn som en filbunke... Camilla på onsdag och sen tävling på lördag, jag är verkligen sjukt laddad, räknar dagarna. Det blir 80 och 90 i Eriksmåla, där jag aldrig varit förut. Titti lovar dock att det är mysigt och bra annordnat :)

För att gå vidare så kan jag berätta att min sommar nu ser kanonfantastisk ut! Lite kort drar jag mina planer:
GOTLAND, med bockarna bruse Ashi och Ems!
FALSTERBO, förhoppningsvis ska jag då jobba, men vi får se hur det blir med falsterbo över huvud taget eftersom jag inte vill störa andras planer.
NATIONELLA HEMMA, de nationella ponny och hästtävlingarna KLRK fixar. Själv är jag funktionär som vanlgit, men ska också hjälpa till att rita hinder :) det ska bli jättekul.
SLOVENIEN, med min kära morbror. Pappa är ju faktiskt från Slovenien, så det ska bli riktigt roligt :) man kan ju redan både goddag, hur mår du och tack!!!
KONSTLÄGER, med julia, är jag nu anmäld till. Kommer förhoppningsvis vara helt underbart och perfekt inför estet!

För övrigt börjar omvalsperioden snart och då blir det omval till estet!
Idag har jag bara ridit och suttit hemma med nål och tråd. Två klänningar och en tröja pimpar jag och det blir riktigt bra :)
Ikväll grillat med familjen, så himla gott! Tyvärr har Magnus åkt hem till Stockholm idag, men det var trevligt att ha den kära morbrodern hemma ett tag nu över påsk :) Han kommer tillbaka till Moas student i Juni :)

Imorgon skola, känns helt okej. Själv tänker man ju bara på tävlingen till helgen!!! Och även Musik Direkt, inte att förglömma, också på lördag. Förhoppningsvis får jag också klänningen Amanda sytt till mig.
Bra vecka ser det ut som!
POP!


Kommentarer
Postat av: Miro

Jag är säker på att det blir en kanonvecka!

Kul läsning!!!!!

Kram Papps

2009-04-13 @ 20:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0