tävling och musik direkt länsfinal!

Ja, nu är första tävlingen för i år avklarad!!!
80 och 90 på ERK, beläget i mitten av smålands skogar. Pappa och jag åkte med älsklinsLussan, och pappa skötte sig mycket bra, gjorde helt enkelt vad jag sa ;)
Framridningen till första klassen kändes jättebra, men efter typ fem strykningar minst så blev tidsschemat lite pressat. I vilket fall bara flöt allt på, och jag var faktiskt bara jättenervös och inte spyfärdig när vi gick in i ridhuset. Och första rundan gick verkligen kanonbra! Felfri och helt smärtfri runda, gud vad nöjd jag var! DUKTIG LUSSAN!
Andra klassens framridning var ganska helkass faktiskt, lite stopp och seg Luce tyvärr. men fick över henne i ett helt okej språng till slut, men jag var fruktansvärt nervös och spyfärdig när jag skulle rida 90 cm.
Banan började med ett hinder många tittat på, som kom ur sväng. Linje till färglad oxer, runt längsmed kortsidan till ett litet mysigt räck, sedan snett igenom igen åt andra hållet, på en grön oxer. Allt bra än så länge, även om hon fick trampa om lite. Sedan linje igen, kändes fin. Sista i grunden var då ur sväng ett räcke. Och då kommer vi för nära och river! Så tråkigt! För vi hade bra tid och hon kändes bra. Men att bara vara ute var ju hur kul som helst! Samma klasser i Karlshamn nästa lördag.

Sedan Musik Direkt p kvällen då, med Julia, Rikard och Nikolina (och David lite ibland :P). Tyvärr var bästa bandet Tripp inte med :( en var sjuk, då ör det svårt att spela. Inte heller näst bästa bandet Mysbelysning fick pris, lite trist :( men allt som allt bra kväll :D Grattis till Roadkill 66 som vann!

Nu ska jag sega järnet.

POP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0