Båttur, konstläger och massa smuts..

Lördag till söndag åkte jag ut med emmelies båt tillsammans med henne och Ashi :) Vi åkte från Senoren över till Örnö (?) där vi badade, åt och hade det mysigt :) Vid lunchtid åkte vi tillbaka med båten och Ashis mamma hämtad oss på Verkö. Tack för en jättemysig kväll tjejer!
Det var skönt att bada, men efter 27gradigt vatten i Slovenien tyckte jag att det var liite för kallt!

Åkte hem och käkade lite välling (nya mellanmålfavisen, goooott!), kixi och passionsfrukt. Mumsig superlunch helt klart! Sedan satte jag och mamma oss för att försöka komma på lite hundnamn. Kenneln Bosse kommer från har nämligen två kullar på gång. Kolla in Highland Crest kennel ifall ni är sugen på en liten vit West Highland White Terrier. Bosse ska också bli pappa för tredje gången! Minst sex valpar ska lillmorsan Kola och lillfarsan Bosse få.
Hundnamnen är jättesvåra att komma på faktiskt! Det ska vara ett engelskt adjektiv och sedan ett engelskt namn, och varje kull har en bestämd bokstav, nu är det O och N. Bosse var en S-kull, han heter egentligen Highland Crest Special Spike! Roligaste namnet har hans pappa, Such Nuch Paris Victis heter han! Haha :D

Hann faktiskt somna också, jag sov minst en halvtimme! Sedan drog vi till stallet, Moa tävlade idag med Calle och hade alltså Grynet kvar och jag skulle ta hand om Lucie (a.k.a Lortgris nummer ett idag)! Därav rubriken... Jag har i princip druknat i smuts. Det gick aldrig bort!!! Hon rullar sig nästan aldrig ute, men igår så hade hon tydligen fått ett infall. Ett REJÄLT infall! Lyckades mig hosta ur smutsen i alla fall och Gumman var jättefin när vi senare gick på promenix. Moa och pappa stannade på Ekohallen på väg hem också, så ett nytt svettäcke fick hon i present som passade som handen i handsken! Jättefint! Tack pappa och Moa :)

Och hur gick det för storasyster och lillebror i Perstorp då? Jo.. 110n var först, där var de dubbelt felfria, trots att Calle tänkte stanna på kombinationen i omhoppningen så att Moa fick säga till honom. Det slutade med att de felfritt tog sig över hindrena, men med 3 galoppsprång i mellan istället för två! Grattis till bragden att ta sig genom på 3 jämna där det ska vara 2, men mest till nollorna och åttondeplaceringen som det ledde till. Eftersom det gick så bra så startade Moa aldrig 120n. Med tanke på träning på onsdag och sedan V-plast Cup i helgen behövde han en bra start och inget mer ansedde Moa och jag håller med. Way to go kompisar!

Imorgon ska jag till Lussan såklart, men också handla lite småplockmat till konstlägret och även packa! På tisdag åker jag och Julia hela svängen till Asarum och lägret där. Hoppas att det blir spännande och att vi lär oss mycket. Min tjusiga vän och jag kommer helt klart skratta mycket med hela fem dagar tillsammans ;)

Och sedan är det ju snart dags för skolstart också... Bara 10 dagar kvar nu!

Ciao så länge!
(och se också att jag faktiskt skrivit och inte bara lagt in massa bilder, lat som jag varit (; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0