Konstläger!

Nu är jag hemma igen från konstlägret som var en riktig höjdare! Vi har jobbat med miljötema och gjort akvarellmålningar, akrylmålningar, kol-ochkrit teckningar, blyertsteckningar och återvinningsskulpturer.
Vi har gjort så mycket kul att jag typ inte kommer på något att skriva, lustigt haha ;)

Här kommer bilder i alla fall:

Detta är från början en målning av Anders Zorn som jag gjort om. Man ser det inte så tydligt på bild, men det står D&G på väskan, så vet ni det :) Gjord i akryl.


Min återvinningsskulptur "den småländska kossan". Varför den heter det får ni klura på ;)



Har gjort massa fler men nu kommer lite andra foton istället :)



På Wanås fanns många snygga grejer, bla denna stugan som sjunker! fast den är stilla såklart ;)





Ja, vi hade superkul! Upp kvart i åtta och i säng vid tvåtiden :) Sista dagen duschade Julia till kvart över två ;) Hahha.
Vi satt och tecknade till elvatiden och sedan var vi ltie på Emma och Siris rum. De, julia och jag har haft suprkul ;)

Följande klockrena citat sammanfattar resan:

"Kolla vilken snygg magplatta" (Julia har en enorm, brun, rund mjuk plastgrej på magen, fäst med ett snöre)
"Ehh... Det är en bäversvans, ser inte du det??" (Siri)


Annars är det skönt att vara hemma och träffa bästisLussan, som idag slängde sig för en cykel med barnstol på. Jättebra nu när hon ska på återbesök på torsdag. VAR FRISK SNÄLLA HÄST.

Moa och Calle har varit i Tingsryd och tävlat i två dgar, första dagen ett stopp i omhoppningen på 110n, efter en katastrofal uppvärmning med lösa hästar och problem med framhoppningen. Nu andra dagen hoppade han inte oxern på framhoppningen och stannade en gång på 2an, hoppade det och sedan igen på 3an, dvs. en uteslutning. Så tråkigt eftersom det indikerar på en skada kanske! Typiskt! Hoppas att det bara var en dålig dag och INGEN skada. Vi har fått nog av hästskador. Blev helt enormt sugen på att rida när jag bar sadeln från höburen till sadelkammaren idag. Hoppas hoppas hoppas att hon är frisk på torsdag!!!!!

Annars passar jag hunden, Bosse, tittar på friidrott (och lyssnar på pappa och Tommy på radion såklart. På p4 kan ni höra förstklassig radio direkt från Berlin ;) Lyssna in dem), är lite nervös inför skolstarten och bara segar järnet.

Se you later alligator :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0