Snart börjar min andra vecka på gymnasiet :)

Ja, nu är första veckan (och snart helgen) på gymnasiet förbi.
Jag trivs superbra på estet, min klass består av 12 tjejer som alla går bild. Det är jättemysigt! ES1B heter vi och musik/musikal heter ES1A och den klassen består av 33 stycken, blandat mellan killar och tjejer. Vi läser dock inte med dom, vilket är supersynd :( Vi läser med spelgrafik & animation, en ny linje.
Jättetråkigt att vi int kunde gått tex med musikal och musik själva, då hade det blivit jämna klasser på typ 20 stycken, eller lite fler och det hade varit tusen gånger bättre än att vi nu är typ 40 tillsammans med SMMP1A, dvs spellinjen. Dessutom vill man ju gärna hänga med de andra esteterna.. :)
Annars har vi blivit jättebra kompisar i B och vi är lätt skolans snyggaste klass :D Tjusiga brudar som vi hittar man inte överallt ;)

Mina ämnen denna terminen är:
Samhällskunskap- jättebra! Gillar samhäll, läraren från nian, min kompis pappa, var så jättebra och gjorde att jag började gilla SO. Svårt men kul nästan hela tiden :)

Datakunskap- kommer bli ämnet då alla somnar. Turligt nog är vi från estet i en grupp och spel i en grupp. De är så mycket bättre på data än oss så det blir bra ;) Tråkigt men bra att lära sig är väl data i ett nötskal.

Svenska- Med min mentor Pella som är världens goaste lärare! Har henne också i bild och senare i kulturhistoria med. ÄLSKAR SVENSKA, så himla roligt! Vill skriva när jag blir stor :)

Engelska- Min lärare känner mina föräldrar, lite drygt. Men gillar engelska och vill bo i GBR som vuxen så jag satsar såklart på ämnet. Han är nog bra på att hjälpa en nå sina mål :)

Kulturhistoria- Jätteung och söt lärare! Lektionerna kommer säkert bli jätteroliga, liksom hör på namnet..? :D

Idrott- Egentligen gillar jag ju idrott, iallafall friidrott och ridning och så, men jag kände mig alltid så dålig på högstadiet att jag är lite livrädd :P

Estetisk Orientering- Får testa bild, musik, dans och teater och att blanda ämnena med varandra, dvs som i en musikal. Skitkul!

Estetisk Verksamhet- Väljer ett ämne av de estetiska och läser det, jag har teater och det ska bli sjukt roligt! Karins teaterlektioner= grymma.

Bild- Det vet ni ju att det ska bli jättespännande och roligt! ;D

 Matte- Egentligen helt okej. Inte mycket mer att säga. :P

Tror inte jag glömt något :)


Att rida Lussan är superkul, även om det bara är skritt. Fast man är ju lite avundsjuk på alla som får springa fort och hoppa stort.. Hoppas att hon är frisk om ett par månader! Idag gick vi en promenad med Tove&Miro och Moa&Calle. Då var hon pigg och glad som en mört :) Lilla sötnosen.

För övrigt har jag shoppat lite med mor och syster min, i lördags. Det blev ett par blommiga tajts som jag tänker använda flitigt, en manchesterklänning som är to die for och ett par mörkblå chinos för 50 pix! Tjoho :)
Önskelista inför hösten:
En rutig kappa som finns på Åhlens för 800 spänn. Den vill jag verkligen ha. Lite Alexa Chung över den, helt underbar och tusen gånger mer.
Mera Manchester!!! Börjat avguda detta material.
Sammetskjol, planerade att sy en men det gick dåligt. Tyget är ju nämligen så tusans dyrt!! Ska fundera lite på var man kan köpa en sammetskjol, kanske på Monki? (Världens snyggaste kläder finns där för övrigt).
Massa blommigt, så att man inte deppar ihop över vintern.

Funderar till och med på att använda jeans någon dag i skolan snart, fastän jag inte gjort det på hur länge som helst. Tycker bara att jag ser knäpp ut i det.. Hmm.. Vi får se.

Nu hoppas jag på en till varm dag så att hästarna kan mysa till det i solen och jag kan ha mitt nya linne och spetsstrumpbyxor, men sen att det blir höst så att man kan klä på Lussan täcke och slipper använda gasmask när man borstar. Då kan jag ju också ha min manchesterklänning som helt klart är ett höstplagg.
Synd bara att det är typ hundra grader inne i Törnströmskas korridorer och salar...

Ciaociao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0