Vad det är mysigt med musik.

jag kan inte låta bli att bli lite överkulturell!

Har verkligen insett hur mycket inspiration musik kan ge!
Just nu i hörlurarna för lite överföring av kreativitet har jag:


The Knux - Bang! Bang! Dessa killarna är så sjuuukligt sköna. Vem hade inte varit ivrig om man hittat en musikform som blandar indiehårdpop och rap?
 Alla ideér som poppar upp är färgglada och dansar runt i huvudet. Kolla även in: Roxanne & Cappucino


The Sunshine Underground- The Way It Is     Detta indierockband som skriker på det snyggaste sätt jag hört kommer jag aldrig underfund med! Meningen "Believe me now while you can before I let you down" ger de ultimata starka bilderna i mitt huvud. Kolla också in: Borders & Somebody's always getting in the way.


The Libertines- I Get Along       Nej, kommer överrens med mig gör dom inte. För de återförenas inte fort nog!!! Hoppas att ryktena om 2010återföreningen är sann. Hur bra Babyshambles än är; Pete, du är bäst i Libs. Och hur söt var han inte i milleniumskiftet liksom? Unga pojken som inte drogat sönder en modell än!
Lyssnar på låten typ tio gånger i rad om och om igen, man får inte nog! Får inte riktigt några ideér, men man är helt utmattad efteråt. De drar fram rockdiskodanskänslorna! Kolla också in: Can't stand me now & Curtain call.


Moneybrother- Born under a bad sign    Pengarbrodern har gjort det igen och denna låten är helt klart min nya svenska favorit. Den bästa jag hört! Och alla MÅSTE titta på videon. Killen är ett geni, vilken karl! All kärlek åt Anders Wedin! Den lilla dansen i början, kläderna och alter egot. TITTA PÅ VIDEON!!!!! Och lyssna på låten, om och om igen. Den ger mig alla ideér och all kreativitet man kan önska sig. Kolla också in: They´re building walls around us now (pengarbrodernklassikern som alltid står sig) & Just Another Summer. (Hittar dock ingen låt som närmar sig genialiteten hos Born Under..)

Sist men absolut inte minst:

Arctic Monkeys- No Buses    Den ultimata engelska supervackra accenten som kommer fram under sång har verkligen Alex Turner, sångare i A.M. Bara älskar alla deras låtar! Plus för att Alex är tillsammans med modeikonen Alexa Chung. Tillsammans med Peaches Geldof typ världens bäst klädda kvinna enligt mig! Alla i bandet är helt otrolgit superfantastiska på sina instrument och den musikaliska talangen gömd i varje låt tillsammans med de grymma texterna gör varje låt unikt nära perfekt! Eftersom det finns så många bra låtar kommer fler kolla in:
Flourscent Adoulscent (underbar video. De uppträder ibland utklädda till clowner när de spelar denna låt. Klockrent)
A Certain Romance (Står fast vid att detta är den perfekta låten. Alla instrument kommer fram och alla bandmedlemmarna får verkligen visa vilken musiker de är! Texten i klass med Pete Dohertys, fast på ett annat sätt. Tillsammans med musiken blir detta den ultimata låten)
Balaclava (Hur många ord kan man säga i ett andetag? Tusentals verkar vara Alex gräns. Kanonbra, speciell låt)
Mardy Bum (Busig låt som man aldrig tröttnar på. Gitarristen är pinglan i denna sången)




Varsågoda, en kulturell utsvävning. Kanske kommer det fler!

För att gå tillbaka till de vanliga inläggen kan jag berätta att Lussan var pigg och glad idag med. Det är så tråkigt att inte rida henne!!! Fått rida Calle två gånger, tack storasyster, men Luce är såklart speciell för mig att rida. Saknar hennes mysiga galopp och mjuka mun! Gullegumman är så mysig att rida. Tur att jag kan pyssla med henne i alla fall.

Imorgon blir det mer Lucebus och smörjning av alla grejer. Har städat höburen med alla grejer i, är väldigt nöjd! tack Moas pojkväns familj som skänkte oss varsen ny HYLLA (inte tröja som det stod innan, jag har ingen aning vad jag tänkte på när jag skrev det). Tack!

Ciao så länge!


Kommentarer
Postat av: Moa

Jasså du fick en tröja av familjen Jönsson, själv fick jag en hylla att ha täcken i...:)

2009-08-08 @ 18:50:12
URL: http://moazalar.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha, vad lustigt att jag skrev tröja! jag menade såklart hylla ;) den var bra i vilket fall!

2009-08-09 @ 19:44:05
URL: http://shallala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0