Decembros!

Snabb önskelista för alla mina närstående. KÖP VAD JAG VILL HA, råder jag er starkt ;) hihi


1. TATUERING!
Åhåhåh, finns det en bättre present? Och nu pratar jag inte om att få pengar till en tatuering, jag kan betala den själv. Bara mina föräldrar godkänner att jag ska få göra en så ska jag gladeligen punga ut alla riksdaler ur egen ficka! Längst ner på inlägget kommer lite bilder på urtjusiga tatueringar som ska få inspiriera mina, som jag ska skaffa i framtiden. Min första ska dock bara vara en liten charmig text på handleden. Kom igen mamma (du vet att du vill!)

2. En säng!
Min käre far och jag har planerat ett bygge av en riktigt maffig säng i mitt lilla rum. Jag struntar fullständigt i om golvet försvinner: jag vill ha en 120 x 60 säng! (60 cm hög alltså). Mysigt!
Lite supermysiga lakan och sängkläder från allas vår favoritaffär Hemtex! Blommor, elefanter, hjärtan, you name it!

3. Lock-och krustång!
från babyliss med massa olika storlekar på krus och lock och vågor, så blir jag glad. Tack på förhand.

4. Supersnygga svarta skor från Din Sko.
de som jag tidigare visat på bloggen, de svarta kontorsliknande med lite tjockare klack, eller ett par med hög kilklack och lite småsmå nitar kanske? Täänk blandning mellan Peaches Geldof, Alexa Chung och Idol-Tove?

5. Sånt-som-man-aldrig-köper-men-alltid-vill-ha!
som tex rött nagellack från isadora, ögonfransböjare, bodylotion från bodyshop (clementin, min tog precis slut), hårinpackning, strumpor osv

6. Bävertäcke!
Mörkblått ländtäcke med KLRK-loggan och brodyr (kan inte bestämma mig mellan Alva Zalar, Alva och Lucie och Lucie) vill jag verkligen ha, men jag funderar på att köpa det i present till Lussan i juklapp ;) ta saken i egna händer, kallas det.

7. Massa bandtröjor. The hives, Beatles, Stones, Nationalteatern, Libertines, Babyshambles, Arctic Monkeys, Ebba Grön, Iggy Pop och massa massa fler! Gärna som inte sitter superhårt runt halsen, som alla tyvärr gör-

8. Stenar och grejer från simsalabim och tyg från AJs
Till smink, halsband, armband, hippieband och för att göra lite tjusiga rosetter till håret, om man köper lite spännen och sånt med.

9. Såklart, pengar och presentkort.


Väldigt överflödig lista, men jag hoppas på lite grann utöver min supersäng som förhoppningsvis inte stjäler alla pengar från päronen.


Själv ska jag börja med juklappsinhandlingen på fredag, på hålet, efter att jag klippt mig! snedluggen ska fixas till, jag ska klippa upp det lite till och toppa av mina slitna hårtoppar.

Ganska lugn vecka, bara powerpoint till imorogn och franskaprov på fredag. Sen samhäll på måndag, så det är rätt lugnt (: härligt med lugn helg! det avtar mer och mer inför jullovet... Gott!

Sen är det ju dags för mig och plutteLussan att börja greja med bommar denna veckan, ska preparera lite för minimjukishoppningen som följer nästa vecka/helg (hur det nu passar)! Tjoooohoooo! Vi kämpar på, jag och älslingen (:
På fredag är det Simon G (från las Palmas), older women younger men och Frank Sylvester på Porslinan.

Tatueringar jag gillar:

Inspirerad av Pixie i La Inks coola tatuering, antar jag. Hittade ingen bra bild på den, den sitter över revbenen längs med sidan av magen eller vad man ska säga. otroligt snygg, finare gjord än denna, men motivet är ju det samma!


Hibiskusar har jag alltid velat ha, eftersom det är min favoritblomma sen många år tillbaka. Jag vill dock ha tre stycken som ska vara på skuldran, med några få blad som "faller" neråt längs med ryggen. Inte jättestor, men ganska (: de tre ska symbolisera min mamma, pappa och storasyster.


detta är en typisk tatuering som jag tycker är superfin men som jag aldrig skulle kunna ha själv! Jag vill ha ett tydligt tema och inga helkropps/ryggs-tatueringar. Mina ska alla gå i samma stil, den här glada stilen men med fina budskap!


tatueringar jag gärna vill ha:
*text på insidan av armen/handleden: Fin, snirklig text skulle jag vilja ha där, med ett fint budskap. Har funderat på LireEcrireSourir (Läs Skriv Le). Gärna bygga på med en sol, regnbåge, moln eller liknande. Helst moln som bakgrund till texten. Drömliknande verklighet betyder väl det på något sätt, för mig iallafall (:
*Hibiskusar i starka färger på skuldran/början av ryggen
*Längs med armen (inte den med texten), bakverk, klubbor, godis osv

Jag vet inte om jag vill göra fler sen, men iallafall vill jag absolut inte överdriva eller göra olika teman på kroppen som inte passar ihop, utan alla ska vara färgglada och ha budskap, och jag vill inte att det ska stå klart att det betyder någon speciell person eller så, utan objektiva men vackra och symboliska tatueringar (:


det var allt för idag!
Nu ska jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0