härlig helg

Min helg:
Fredag red jag och Moa på morgonen, härligt att ha ridhuset ifred, och det gick mycket bra (: Hem och duscha, äta och fick skjuts till skolan in med Moa, började 12.45. Hade lite läxförhör/prov och liten genomgång av medeltiden. Sedan var det slut för idag och tack för idag, vid 14.15. Åkte till Bokia och handlade bok till min morbror (han har redan fått julklappen). Jag och Jack åkte till stallet och släppte in sötnosarna och fick skjuts av mamma hem, hon hade hämtat morbror KM på flygplatsen. Jack sov här, premiär för övernattning i min nya säng (: det gick prima!

Lördag innebar upp och hoppa lilla loppa på morgonen. Jag och Moa åkte till stallet, men Jack låg kvar och sov :P Vi gjorde dock bara iordning till hästapållarna, för vid 10.15 bar det av till kosta boda outlet och hotell med mormor, morfar, KM, mamma, pappa, Moa, Jack och jag (:
Köpte två diadem, med rosetter, boken Tårtgeneralen (Fredrik Wikingsson och Filip Hammar) och en tröja som man kan ha när man rider som svetten typ absorberas av :d Maten var dock ingen höjdare, inte brunsch precis, men fick i mig lite pasta och kalkon, men till och med efterrätten (brownies) var inte god! Typiskt! Men så man klarar sig iallafall, ,men inget att rekommendera!!
På kvällen kom KM en stund till, mysigt, vi bytte julklappar och tittade på dokumentären om woodstock, men hallå? Ingen Janis Joplin, inga The Who, Jimi Hendrix eller Santana! Supertrist!
Vid åttasnåret drog jag och storsyster till stallet, Lussan hade fått gå in vid ett, för baggarna hade stångats så dom blödde, precis vid hennes hage, och hon hade varit superduperledsen! Fattade dock inte hur ledsen när Tove ringde, men de fick tydligen vara två stycken för att hålla henne och ta med henne ut och hon hade lera upp på knäna när jag kom på kvällen, så det blev att skölja av det och mocka lite, så min lilla stackare fick det bra inför kvällen.

Idag, söndag, åkte vi och red på morgonen, eftersom det är julshow på klubben idag. Dock höll de på med en massa granris och skit, så vi blev jätterädda och kunde inte koncentrera oss alls. Men vi var rätt duktiga innan det, så det får man ta :P
Efter ridningen blev det snabbstädning, läsning i min svenskabok och lite plugg på engelskatexten. sen duschade jag och fick skjuts med jack + stefan (pappa jack) till dom, och där var det julmiddag (: Mysigt!
Nu har jag gjort lite plugg på datakunskapen, genomgång av Excel och Word. Känns som att det är svårt att plugga på det utan boken, som det är hänvisat till, men som vi inte kan låna hem. Dock är det också lite så att det är svårt att plugga på, det man kan, det kan man (:
Fokuserar ikväll istället på svenska, engelska och matte. Har lite småplock i varje ämne som jag tänker göra klart idag (:

Poppipop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0