ingen kroki, men ändock en smaskig chokladmuffins.

Måndagmorgonen var rätt lugn och skön, jag vaknade av mig själv i min gosiga, stora säng! Hade duschat igår, så jag struntade i det i morse, vilket alltid är skönt (: Jag drar mig alltid för att duscha, fastän jag brukar tvinga mig till det vareviga morgon (inte så kul att lukta hästbajs i håret), men jag hatar att det tar sån tid, att det blir så kallt efteråt och att man måste torka håret! Varför har man inte kommit på hårtorkar som är snabbare än? Min tar sjuttiotusen år, och undertiden står man där och fryser (man kan ju inte klä på sig sina skolkläder, då blir dom ju blöta och äckliga). Nä fy tusan. Om någon smart uppfinnare läser detta kan denne någon ju börja knåpa på en supersnabb hårtork. Gärna en som fixar lockar, krus eller superplatt direkt! Hihi.

I skolan blev det dock ingen kroki, vilket kändes tråkigt :( Vi hade istället Sandra (egentligen danslärare :P) och fortsatte med våra animaliska, fyrkantiga gipsskulpturer. Min gris kommer nog bli söt (:
Sedan hade vi lunch, köttfärssås och spagetti, och dagen avslutades med samhällskunskapsprov. Kändes kanonbra, jäklar vad pennan flög fram :d hoppas att mina lärare också tyckte att det gick bra ;)

efter skolan fikade vi på Tre G, jag åt chokladmuffins, vilket var väääldigt gott!

Efter fiket så blev det att ta snabbussen till stallet och göra iordning till Lussan (Moa hjälpte till, hon var klar och ville åka hem :P), borsta lite och sådära. Väl hemma blev det tomatsoppa Romana, muuuums! Och så har jag kollat igenom precis hela skolkatalogen, den hade kommit idag! Jag ser... sådär ut. Men det kunde varit värre, jag är inte så fotogenisk, så jag är tacksam för allt som inte är katastrofalt. Så, tack (;

Nu ska jag börja titta igenom kulturhistorian, som är tills på fredag, och sen sega framför TVn och somna i min härliga säng!


PÅ tal om plugg, jag har verkligen blivit en superstudent, jag har allt klart flera dagar innan det ska förhöras eller lämnas in, ibland en vecka eller mer! Stolt över mig själv faktiskt! Nu har jag gjort allt, för flera veckor sedan, som är till denna veckan, utom då kulturhistorian, och den ska jag börja på redan nu! Herregud, jag impar på mig själv (: Och inte bara det, jag stiger upp helt själv på morgonen, innan fick mamma lura mig att klockan var typ en timme mer än vad den var för att jag ens skulle fundera på att gå upp.

Hästen är igång, kompisarna är mysiga, skolan går bra och min man är för söt (: Vi har tre månader på onsdag emd, grattis till oss.


Och på onsdag blir det också HOPPNING!!!!!!!!!!!! för mig och Lussebullen!!



För jag säger, hej här kommer segertåget!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0