nästan-sjuk

I måndags slog superförkyldningen till. Hann inte rida, för vi åkte på clinic i Karlshamn med Daniel Zetterman (till häst, och den gillade jag väldigt mycket faktiskt) och Peder Fredricsson till häst. Det var väldigt mycket basic och verkligen en träning, de som red fick specifik hjälp och så. Jag vet inte om jag är sådär supernöjd med träningen. Det där grundläggande är det ju bra att bli påmind om, men så mycket mer ger jag det inte.
I ridhuset var det superduperkallt och hela läktaren hackade tänder, men vi hade det rätt mysigt på en liten fläck på låren iallafall, där fleecetäcket som vi hade med oss satt riktigt emot :P haha, man får vara glad för det lilla.
Då kände jag mig redan väldigt förkyld, och igår blev det ännu lite värre. Kände mig trött och så i skolan, men Lussan behövde ridas, och i efterhand är jag superglad att jag satte upp, för hon var riktigt fin!!! Gjorde snabba svängar, typ åttor och volter och så, för att få henne att fokusera, och sen satte vi varenda tempoväxling!! Duktig häst!
Åkte sedan hem och segade som tusan, blev lite NCIS-frälst också, ska jag lägga till. 19.00 är oftast en go tid för att titta på tv (: Ja, ibland iallafall.. :P Hade inget plugg, precis som idag, det är mysigt (:

Idag hade jag verkligen NOLL lust att åka till skolan, kände mig riktigt trött och jäklig, känns som att snoret håller på att trycka min hjärna ut genom skallen. Och halsont då, givetvis.
Men jag släpade mig till skolan iallafall, för vi skulle ha genomgång i datakunskapen och jag behöve verkligen den, så det var bara att kämpa på.
Tog mig igenom dagen och hann hem för att äta, skjuts av mamma, och red sedan gumman, som var jätteduktig, fastän vi var rätt många i ridhuset.
Vi skulle fått vara med på Camillaträningen, på Moas plats, men det blev inte så, så nu blir det 2 1/2 men, flingor, julklappsfix och att lägga sig tidigt!

Allt för idag,
tjosan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0