porslinan, sovmorgon, julklappsstart & nyy säng!

Igår var det Porslinan, som drog helt okej med folk. Först ut var Frank Sylvester, som jag tycker är väldigt duktiga (: Malin hade en tjusig discopingla i sitt öra, så stämningen var ju på topp (;
Efter några glada låtar med dom kom en redig svängom med Older Women Younger Men, som är så sjukt bra! Jazzzzzzz! Sjukt bra!
Sist ut var Simon G, känd från Internet, som han själv uttryckte det. Själv skulle jag snarare säga Las Palmas, men det är ju bara jag ;) Jag har inte lyssnat så jättemycket på Las Palmas eftersom de inte finns på Spotify, men missbruk beivras är braaa!


Vi gick dock efter första låten (bidragskungen?) efterosm vi började känna oss lite sega, och som sagt är vi inte superfrälsta LP-fans, även om de är bra (:
Vi gick alltså hem till Jackiboy, och somnade i godan ro, och jag sov ända till elva! tyvärr är min så kallade pojkvän lite segstartad, så jag åt frukost med irene (mamma-jack)  och pratade julklappar och grejer ända tills ett, då Jack lyckades ta sig upp ur sängen. Bra kämpat! Sedan gick vi ut på stan en liten sväng och jag köpte juklapp till min morbror, och hittade även en skitsnygg skinnjacka på Carlings för bara§400 spänn, helt sjukt att jag inte köpte den!!!! Skäms på mig. Jack köpte iallafall en jättesnygg svart tröja emd knappar och grejer (:

På tal om julklappar fick jag min första idag! Eftersom jack ska till Norge över julen bytte vi redan nu. Han fick en svart Fjällräven Kånken av mig och jag fick en parfym, Diesel Fuel For Life, unlimited, som luktar sjukligt gott :d nöjd!

Efter turen på stan åkte jag och storasyster till stallet för att släppa in hästarna, och i stallet hämtade pappsen och vi hömtade pizza, så det blev pizza margherita idag! Mumsigt, men mättande.
Nu har jag pluggat samhällskunskap, om Sveriges statsskick, vilket är ganska simpelt, men måste ju ändå plugga (: på måndag är det nämligen specialdag vilket = kroki och samhällskunskapsprov för es1b:arna. Lyckospark till mig tack (:
Snart är det dags att åka med far min till stallet för att rida lill-Lussan, vi ska ha galoppbommar framme idag!!! Woooho! Ska kolla avstånd nu när jag ändå har datan på, kom jag på också (;

Och i natt...

Ska jag sova i min nya, jättebreda säng! Vilken jättebra julklapp! Tack (: Den ser väldigt inbjudande ut.

Imorgon blir det hästaputte och Jack tror jag, och så ska jag läsa igenom samhällen igen. Redo för måndag sedan!


Puss och kram hela hela dan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0