snabbinlägg mellan plugg-sessionerna!

Ja, nu sitter jag här och checkar av kulturhistorian inför morgondagens prov på den romerska antikens kultur och idéhistoria (typ konst alltså och sånt, Moa (; ). Men jag måste ju lägga in en liten text om gårdagen.
Igår hoppade jag ju nämligen!!
Jag och Lussan fick hjälp av pappsen och Bosse (som också hoppade, jag skulle gissa på 30 cm, vilket inte är illa för en liten vit tuss som är runt 3 dm själv, barfota!!) i onsdags morgon då alltså!
Vi började med att springa runt lite (Lussans verision) / värma upp lite i skritt och trav fast inget avancerat markarbete (Alvas verision). Sedan gick vi lite över travbommar, och hon kollade knappt något trots hinderstöden som ramade in mittenbommen. Sen körde vi alla tre som galoppbommar och även det gick bra, även om hon är rätt svårreglerad när hon blir så jäkla lång som hon blir nu när hon är så omusklad.
Sen satte vi upp ett kryss, mitten var kanske 35 cm ;) Och hon stirrade ner på det (jag med ska jag erkänna, min blick behvöer tränas!) och tog ett litet ponnyskutt över, med benen väääääldigt nära magen ;) Vi tog det några gånger, två-tre. Sedan la vi upp det till ett räcke med markbom på båda sidorna, det låg kasnke på 60 cm, och Lussan hoppade så snällt från båda hållen, fasten det var lite rejserbilsaktigt över henne, fast på ett väldigt osamlat sätt ;) full fart utan något tryck på rumpan kanske man ska säga, det känns väldigt annorlunda, eftersom hon annars är väldigt duktig på att få under dom där baktassarna. Men stackarn orkar ju inte :)

Allt som allt superbra alltså!
Jag har också jättelugnt och skönt schema nu, vi har gjort nästan allt klart i alla kurser i princip, känns det som, så det är rätt mycket inställda lektioner (: Skönt, lite nedtrappning sådär :D
Imorgon är det skola 12.45-14.15 så det blir ridning på morgonen (:

Nä, nu får jag göra klart kulturhistorian och gå och lägga mig!!! Behöver sova bort min förkylning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0