En blandad vecka :)

Ja, én mixad vecka blir det sannerligen denna veckan.
Måndag (igår) var bara segdeg och Luce på dagen, jag kände mig inte så bra :( Men det släppte framåt kvällen och tur var väl det, för pappas GP-tävling var igår :) Friidrott för hela slanten alltså.. Dessvärre tog jag med mig mina älskade vänner som inte har alla knappar i koftan riktigt. De applåderade och busvisslade varje gång pappa pratade i princip. Tommy (pappas kollega på radiosporten) var väldigt imponerad över våra frisyrer också, får jag tillägga. Han kände knappt igen mig för mitt hår sa han. "Jag har det lite ljusare nu", sa jag. Varpå han svarade "Nää, det är bara så..." "Stort?" frågade jag. "Ja, stort, precis", sa lilla Tommy. Emmelie (a.k.a flickan med håret) har ju också ett riktigt ruffs, liksom Ashi och Ebba med sina tjusiga frisyrer varenda dag! Ja, vilket järngäng.

Tävlingen flöt i vilket fall på bra, och vi åkte hem redan 21, till Emmelie för Singstarkväll! :D Väldigt mysigt!

Nu idag, tisdag, så fick jag skjuts hem på Ems moped redan vid nio, hon jobbar sedan. Åkte till Lussan vid elvatiden och borstade snyggingen så hon blänkte. Sedan tog jag och Moa upp henne (i träns, hon är ganska stark när hon är uttråkad ;) ) för att springa lite på asfalten/cykelbanan. Stackaren haltar fortfarande, om än inte lika mycket. Men ändå :( Nu ahr vi i alla fall bokat tid!!

Ikväll blir det Allsång i Hoglands Park med brudarna bruse, Ems, Ashi och Ebba alltså¨. Vi ska sälja programblad för att tjäna lite pengar. Lycka!! Just nu är jag lite pank, eftersom jag konsekvent lägger undan alla pengar till Falsterbo och låtsas som de inte finns! Pengarna behövs, eftersom jag inte räknat in i min planering att jag behöver ett nytt blingbling pannband till Lussans cognacfärgade träns. Hon är en sån discopingla ju!!!! Vet inte om jag nämnt det, men alla vet nästa det ändå.. Gullet har en guldglittrig grimma! Fick den i födelsedagspresent och den används flitigt för att glamma upp stallvardagen.

Onsdag blir mest puts på den stackars skadade damen, lite smått planering inför Falsterbo och seg! Torsdag åker vi till Kalmar ATG med Bullen för att laga benet, förhoppningsvis. Fredag, lördag, söndag är det tävlingar igen på KLRK, denna gången för häst. Lycka till Moa och Calle som ska rida 110 och 120 på fredag och 120 på lördag.

Har jag förresten sagt resultaten i Udden? Om inte, fyra fel i båda klasserna! Ett stopp på första hindret pga lite glömska från min ystrasyster. Hon drev på mycket bra (det var en A:0, tidshoppning alltså) men glömde att Calle behöver mycket hand för att känna sig säker. Sedan klarnade huvudet och de var mycket duktiga!!! Synd på ett sånt skitstopp, annars hade de lätt placerat sig ;)
120n var också ett stopp, för det var med en tidshoppning och Moa tog en riktigt snäv sväng innanför ett hinder på en mur. Calle blev lite paff och stannade, men hoppade sedan över galant, och trots det hade de bra tid :O bra kämpat kompisar :)

Ja, det blev mycket information detta. Nu ska jag kila och duscha snart.
Ciaociao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0