en fredag åt helsekotta.

Ja, fredag, denna fredag som jag sett fram emot/varit nervös för/laddat inför... Den gick inte enligt planen för fem öre. Faktiskt, så kom jag inte ens upp i sadeln.

På besiktningen så haltade Lussan ganska tydligt i traven. Det var inget snack om saken, att starta var inget alternativ. Vi tog av broddarna, och det blev snäppet bättre, men hältan fanns helt klart kvar. För att vara ärlig hade jag inte långt till tårarna när vi snopna traskade ner mot stallet... Jag hade varit nervös i fem dagar innan, jag hade visualiserat banan en miljon gånger, jag hade smörjt, badat och borstat till allt var strålande rent. Och på ett par minuter fick jag ställa om till att nää. Det blev ingen debut, banan jag så många gånger ridit i huvudet skulle jag aldrig rida på riktigt. Fy vad besviken jag var!!

När sorgen lagt sig lite satte jag mig inte bara för att tjura järnet, utan oron över min älskade Lussebullen och hennes stackars små ben.

Klockan 13 kom distriksveterinären, norska Caroline som vi haft innan vid bla vaccination, som är väldigt trevlig. Skönt att ha någon man känner till sedan innan.
Hon tittade igenom Luce och frågade några små frågor om ridningen föregående dagar etc. Sedan gick vi upp till lilla ridhuset (bastun, vi svettades så det rann efter 10 sekunder där inne) och sprang+ longerade. Hon var ganska positiv till att det var som värst först när hon började trava, och efter ett varv på volten blev det lite bättre. Vi lämnade lilla ridhuset och gick till asfalten för att böja igenom henne. Hon böjde runt om "rent allmänt" (alltså hon delade inte upp böjningen på benen, utan böjde hela jämnt) och konstaterade att hon var lätt halt båda bak och ganska kraftigt på höger fram. För att precisera hältan böjde hon först högt på benet, då var hältan ganska lätt. När hon sedan tog lågt var hältan rejäl :'(
Helt klart sitter det mycket i hov/kotled höger fram. Nu får vi smälta detta, sätta henne i sjukhage med pyttepromenader (5 min) varje dag och ringa till ATG i Tingsryd. Tove Svensson var där med Miro och Yvonne (mamma Svensson) sa att de var himla nöjda med Björn Rahm. På måndag blir det slag i saken.


Allmänt var resultaten lite halvbra får jag väl säga tyvärr. Många stannade ut sig, flera i båda klasserna och några få i en klass bara. Bra resultat i LA (110 cm) dock för Sara och Jingles, en femte plats. Grattis!!

Imorgon blir det Kalmar och RK Udden med Carlos och Moa, och som jag skrivit innan är jag övertygad om att det kommer gå väldigt bra. Fler från KLRK kommer, de flesta från Camilla faktiskt, det är alltid kul!! Sedan på söndag (?) ska Emmy rida sin gigantiska häst Lucky One. Skryter lite med detta eftersom hon faktiskt (tror vi!!) ska rida Amateur Tour på FALSTERBO, för att hon haft så bra resultat i 120! Också en Camilla-tjej, därför kände jag att jag ville imponera lite med detta ;)
Vi har också fått våra falsterboscheman och sjukt nog... Är jag den enda som fått hoppningen! två dagar av fyra, de andra på handikappläktaren/dressyrläktaren alla dagar. Lustigt eftersom det är mitt första år och jag inte ens fyllt 15 än. De andra har åkt flera år (tredje året nu) och är alla 19.
Men vad ska jag säga... I solen på hoppningen liksom, jag är jäkligt nöjd! Fast det blir solkräm på, idag har jag bränt sönder mig totalt. Så kan det gå när en albinoaktig tjej tvingas vara i solen och har glömt sollotion ;)

Nu blir det till att kolla friidrott med föräldrarna och käka chips som tröst för att dagen gick åt fanders. Uselt idag, men på topp imorgon? Heja KLRK och speciellt calle och Moa!!!

Inga hopp-pop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0