Sista Camillaträningen!

Sista Camillaträningen ägde rum inne i ridhuset klockan 18 igårkväll. Fick en reservplats i Moas grupp, vi var bara tre som tränade, så man fick mycket tid med Camilla.
Dock var det verkligen helt sjukt varmt inne i ridhuset (och utomhus med för den delen, både Calle och Lussan var lite svettiga på små delar av kroppen när vi tog in), och redan efter uppvärmningen var Lussan svettig.

Vi började med en liten galoppserie med bommar, två småhinder och en liten oxer. Jag red helt passivt och det kändes helt plötsligt nervöst och så (har varit nervös inför tävlingen sen i måndags typ ;) ), så vi stannade ett par gånger. Sedan smackade jag över henne en gång och när hindrena höjdes sedan var det inga problem. Vi fortsatte sedan på två vanliga linjer, en rak på 26 m och en böjd på 23. Fortsatte rida ganska dåligt, men tillslut tog jag till mig Camillas råd att lyfta blicken och händerna. Har alltid gjort det automatiskt innan, och det funkade riktigt bra såfort händerna kom upp. Fick fyra riktigt bra språng, på sista rundan, och även bra ridning mellan hinderna. Kanon!!

Träningen börjar igen i höst, efter en tävling till (imorgon då) och lite välförtjänt vila.

Idag är det bara tävlingsförberedelser som gäller, jag är så himla nervös!! Inte så mycket för att det är Lätt B utan mer för att det är regionalt, med allt det innebär, t.ex. kombinationer och vattenmatta. Men det känns bra ändå, jag får bara tänka att Camilla står och ropar på mig ;)

Badning, smörjning, promenad och banbyggning står på schemat idag, och sen blir det till att försöka sova på kvällen.

Skriver mer på lördag, som är min och lussans 1årsdag tillsammans! ett år med min söta ponny ska firas ;)
Lördag innebär också tävling för Moa och Calleponken. De ska debutera 120 och nationellt samtidigt, lycka till!! Det kommer gå finfint ;)

<3!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0