Camillaträning med Lussan!

Onsdag betyder fortfarande, trots sommarlovet, hoppträning för Camilla Sjöqvist. Eftersom det på Leifträningen gick ganska uselt, och Lussan fortfarande var ur form på Camilla förra träningen (fast det gick bra på slutet, med låga hinder då) så var jag jättenervös!

Träningen började alltså lite sådär, framridning i ridhuset pga skitdålig planering av flera personer (för tusende gången), men vad saker kan ordna upp sig!!! Och tack vare vem..?

Jo, detta inlägget tillägnas Camilla Sjöqvist, världens bästa hopptränare!
Drar en liten parallel till lag-EM i friidrott, då Mattias Claesson gick ut väldigt offensivt i intervjuer och i princip lovade vinst, men slutade tvärsist, tappade allt sista hundra... Och killen har ingen tränare! Han tränar själv.
Därför måste jag bara säga, jag fattar inte hur kan klarar sig! Camilla har hjälpt mig så himla mycket, hennes tips gör sån himla skillnad, och hon tar verkligen hänsyn till Lussan. Hon är så himla speciell den hästen, men Camilla ger så mycket beröm och stöd, igår sa hon att Lucie är en klok häst som hoppar bra tekniskt och att jag aldrig behöver vara rädd för att rida "för mycket" eftersom hon är för klok för att springa rätt in i hindrena.

Det behövdes bara några små tips från Camilla så var vi helt back on track och Lussan hoppade kanonbra! Vi hoppade en svår sväng som liknade en S-sväng och en bana som låg på maxad LBnivå med två kombinationer. Det kändes kanonbra!!!



Lilla sötungen från klubbtävlingen!! <3



Lucepop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0