fortsättning på förra inlägget!

Idag är det fredag och min första sommarlovsdag! Myspys. Men ska inte börja prata om detta redan, utan istället fortsätta där jag slutade förra inlägget..

HELGEN FÖRRA VECKAN!
Efter en sjukt intensiv vecka med mycket värk i benen så kom lördagen, veckans tävlingsdag för mig och Lussebullen. Det var tredje helgen i rad som vi åkte ut och tävlade, denna gången var resmålet Ronneby!
Första klassen var 90 cm, Lussan kändes fin i traven och så, inte riktigt lika energisk i galoppen dock. Själv var jag med ganska trött i benen. Vi gick ut som andra startande, och satte en dubbelnolla (: Jag var dock inte så nöjd med min egen ridning, eftersom jag kände att jag inte fick någon bra rytm och hann inte med den snäva sväng jag planerat i omhoppningen, men Lussan gjorde sitt absolut bästa. resultat: en andra plats! Det kändes kul, eftersom det kan vara skönt att känna att man inte gjorde sitt bästa och att det ändå gick bra, lovar ju gott inför större uppgifter i framtiden (:
Till andra klassen, 95 cm, kändes Lussan ganska mör på framhoppningen. Klonkade i ett par hinder, vilket hon aldrig gör annars i princip, men korkat nog kopplade jag inte det med att Ronneby var tredje tävlingen på lika många veckor. Att vi var trötta märktes i alla fall inne på banan... Jag red orytmiskt och själpte henne mer än jag hjälpte, fastän hon faktiskt behövde hjälp då. Ett nedslag på sjätte hindret och ett stopp på sista i grunden (åttan) kändes helt okej (red så dåligt) men när hon slängde sig mot utgången när jag red mot det igen (4 fel för volt) blev jag riktigt besviken på henne. Så höll hon på innan när hon var så himla tjurig, och jag blev helt livrädd att hon skulle börja hålla på som innan med att slänga sig om och massa sånt... Men vi kom över sen, om än med ett dåligt språng. 20 fel blev slutresultatet, 4 för överskriden maxtid också.

Nu har vi alltså lärt oss att inte åka ut tre veckor i rad, pga av det känns det inte jobbigt alls att vi fick så mycket fel (:

SISTA-SVETTIS-VECKAN-snedstreck-STUDENTVECKAN!
Den veckan som gått nu har mest handlat om studenterna, måndag-onsdag iallafall.
Måndag var Toves student, hon var i söndags barn-och-fritid:are, i måndags student och tisdag blev hon arbetslös ;).
När de gick ut för trappan regnade det inte, men det gjorde det resten av dagen. Studenten på kvällen flyttades in, men det var inte fy skam. Jag, Moa, Tove, Christian, Denice och Janice stannade till elva ungefär och sjöng singstar och spelade eyetoy, det var himla roligt, verkligen!!! Det får vi göra om (:
GRATTIS TILL STUDENTEN TOVE! Passar jag på att säga igen!

Tisdag var all about storasyster. Moa tog studenten från Samhäll Internationell! Kom många jag inte förväntade mig, det var trevligt (: Tove och Cristian hängde kvar, Christian var helt fascinerad av paddan, vår stora landsköldpadda. Han har döpt den till Doris!
Systeryster fick många tjusiga grejer, av mig rosa skålar till samlingen, och en tårtspade formad som en klacksko ungefär ;) Blev lite sentimentalt faktiskt, jag var sååå nära att börja gråta när hon gått ut för trappan!
GRATTIS TILL STUDENTEN SIS!

Onsdag var det Johans tur, men då var jag i stallet på dagen, efter skolan, och missade trappgången. Åkte istället dit på kvällen, och hade förvånansvärt kul (: Kenneth, Johans käre far, var en riktigt rolig/lustig person, som var jätteduktig på akvarell och teckning!!! Han hade lite grejer hemma, och jag är imponerad! Som han sa själv så ser han inte ut som en konstnärlig kille ;)
Bästa citatet av Kenneth var helt klart när jag kommenterade att det var bra att tårtans ägg kom från frigående höns. kenneths svar var, "ta en jordnötskaka med, de är gjorda av frigående snickers!". Haha säger jag bara!
GRATTIS TILL STUDENTEN JOHAN!

På svettis var det städning, fotbollsutmaning mot lärarna och genrep inför avslutningen!
Jag bara längtade till avslutningen... Torsdag, igår, var det dags! Samanfattar det hela såhär:
Tusen kramar
Tusen evighetslånga låtar
Tusen promenader upp och ner för trappan
Tusen småbarn som inte kan texten
Tusen tårar som fälldes till Kasper och Hildas duett
Tusen leenden som avfyrades när Kasper helt oväntat började beatboxa till "Det är över nu"
23 elever, glada till tusen!

Fikan med tjejerna efteråt såg ut så här: (Pappas bilder från avslutningen kommer senare)

häftiga personer dåja.


emmelie!!


Nää, nog om det. SOMMARLOV helt enkelt!

Idag, fredag, är det dags för Leif-träning! Ska bli jättespännande. Moa rider tre och jag halv fem, på gräset! Det blir spännande som tusan!

Skriver mer om det efter träningarna!

Sommarpop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0