lite halvsega dagar.

Sommarlovet börjar sådär jättelångsamt, med bara ridning på schemat varenda dag. Fredag och lördag träning och inget mer. Söndag, skrittade ut och målade hinder, inget mer. Måndag, tränade för Eva, inget mer. Tisdag (idag) har vi i alla fall handlat och skrittat ut en runda. Testade pelham med ludd på kedjan, vet inte riktigt hur hon kommer gå på detta. Många säger ju att pessoa, som jag nu rider på, gör att hästen bjuder falskt. Det gör lussan lite, men jag har hittils varit nöjd. Maria Fieber har dock gett rebecca rådet att testa pelham istället, så tänkte i alla fall testa och se.
Lussan brukar gilla hävstång, tredelade och ej gummiinklädda bett, vilket är vad mitt pessoa är. Hon gillar det på mittenringen, eftersom det inte blir för skarpt då, hon behöver både hand och skänkel men är känslig. Antagligen krånglar jag bara till det, men värt att kolla runt lite efter andra i alla fall. Ska rida någon dag på mitt gamla vanliga tredelade tränsbett, låna Moas tvådelade i gummi och sen pelham då. Om vi inte gillar något går vi tillbaka till pessoa som jag varit nöjd med ändå (:

Imorgon är det träning för Camilla, vi vilade förra veckan och jag red alltså sedan för Leif, så jag är sugen på att rida för Camilla och se ifall vi stoppar där med, såifall blir jag lite ledsen. Får bara rida som vanligt helt enkelt, och se hur saker och ting går (: Ska även prata med Camilla lite om hur vi ska göra med vattenmattan.. Min plan var att rida Börjes Cup och sen hemma, men Börjes har fått för mycket anmälningar och det enda som finns förutom det är lokalt i Färs Härads, vilket är väldigt långt att åka. Där får man antingen rida lördag, 90 + 95, eller det jag helst vill då, söndagen. Men eftersom det är tvådagars blir första klassen 1 m och andra 90 cm, lite lustigt. Tror i vilket fall att det är hur långt att åka som helst, ska kolla upp detta.

På torsdag är det lövmarknad och då ska jag leta superbilliga, stora bandtröjor (: Helst Libertines, Babyshambles, Jimi Hendrix eller kanske Nirvana. Beror på hur de ser ut, jag vill ha så snygga så att man kan ha dem med tajts till (:
Fredag är all about Emmelie, då ska vi ha myskväll här hemma och övveraska Emmelie med hembakade pizzor, paj och kladdkaka. Och vi ska se Björn Gustavssons Ett Livsverk och Die Welle, fastän nästan bara hon vill det ;) vilka uppoffringar!!


Avslutar med att berätta att jag idag fick mina nya målargrejer från IB Wahlströms (tack Jules som tipsade mig om den sidan (; ). Det är massa penslar (9?), runt 10 färger och både papper och dukpannåer för oljemålning! Tjoho :D

segpop!

Kommentarer
Postat av: Matilda

En Nirvana-tröja låter som en VÄLDIGT bra idé tycker jag, är ju hur bra som helst med lite fans :D

2009-06-21 @ 13:31:28
URL: http://matildaljungberg.blogg.se/
Postat av: alva

Tyvärr blev det ingen Nirvanatröja, men jag och Lussan är era fans ändå! ;)

2009-06-21 @ 13:43:23
URL: http://shallala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0