tusen saker och lite till!

Nu har jag varken bloggat eller varit inne på datan (mer än en minut) på evigheter! Gud vad mycket som hänt!


VILDA VECKAN!
Förra veckan var på Svettpärlan tema Upplevelse/Staden vid havet/Friluftsliv. Veckan började med en tripp till Aspö, lika känt för fästingsjukdomar som för inavel. Cyklarna tillhörande hela min klass och åttans var med på färjan, eftersom dagen bestod av tre olika sevärdheter på Aspö och däremellan cyklade vi då. Jag måste säga att det kunde varit mycket värre, eftersom det soliga fina vädret vägde upp tusen timmar cykling och ingenting-alls-att-se-på.
Tisdagen sedan innebar en tripp till Alljungen, där vi lekte tusen miljoner lekar (bland annat paddlingsgrejs, Emmelie och Ashi välte sin kanadensare), blev myggbitna och frös ihjäl under natten som spenderades tillsammans med 22 andra personer i ett genomblött militärtält. Min nya bästa kompis hette Långkalsonger, strax efter i kompisligan kom Pontus sovsäck (jag glömde kudde och hade hans fötter som kudde, inte bekvämt men bättre än inget alls).
När vi "sovit" var det dags för frukost och sen skulle vi ut på en liten trevlig promenad. 1,7 mil. EN KOMMA SJU MIL. Från Alljungen till Alnaryd. Jippie, vad jag kände att det var tråkigt att slutet på Svettis närmade sig. Inte riktigt, näää.
Onsdagen innebar också träning för Camilla, på gräs. Känner verkligen att vi utvecklas nu, Lussegrisen och jag. Camilla har gett beröm också, det känns himla skönt!!! Träningen gick bra, även för Rebecca+ Hanafin och Emelie+Lady.
Torsdagen på Svettpärlan var all about flottbygge. Vi byggde en stor jäkla flotte, fylld med petflaskor. Vi fick gå runt och tigga flaskor i området, trots att vi hade en överfylld sopsäck och en papperskasse fyllda redan innan. Tävlingen i det sjukt kalla-snedstreck-blåsiga Gullberna gick käpprätt åt Alljungen alltså. Stackars Elina och Mia (med mina shorts, jag i Pontus byxor) fick grymt mycket motvind och vattnet var knappa 10 grader, jag lovar!! Även detta, liksom alla andra tema-dagar, började alltså bra och roligt- snedstreck-team building aktigt på ett bra sätt, men slutade åt helvete med önskan hos varenda elev att aldrig mera återvända till Svettpärlan.

Dock väntade vi, 23 utmattade snart 15- 17 åringar, på fredagen med spänning. Hemlig resa! Vi körde tidigt på morgonen, och insåg när vi var neråt skåneland att det var Köpenhamn (iallafall Danmark) som skulle få finbesök av svettiga nior, i form av oss! Menyn vi skulle beställa ifrån var nämligen på danska. den innehöll endast olika verisioner av 200 grams burgare. Jag orkade hälften ungefär, likaså de flesta andra. Oscar och Emil som jag satt precis vid tryckte i sig allting, slickade typ tallrikarna. Jag vet inte hur de lyckades.

Tivolit i köpenhamn var jätteroligt, eftersom bilder säger mer än tusen ord (och jag har typ två miljoner ord kvar att skriva om allt annat som hänt) så lägger jag in några ytterst tjusiga bilder på oss!!!!

hej
jag och ashi med våra medtagna solglasögon, vi är för tjusiga! Se också hårfärgen på moi, första bilderna ;)

Vi är för häftiga för denna värld.


nya soliiiiisar!!!!!!!


emmelie, den snyggingen!!!!

frida i affären, så jäkla cool! Hon köpte tyvärr varken ozzy-brillorna eller cowboyhatten! :(


två av världens fyra bästa svettpärlor!


försök till bild på oss alla fyra. tack för en jättebra dag!!!!!!!!



Nu ska jag strax till Frida med de andra tjejerna, och sen en sväng till klassfesten hos Emil. Om tävlingen i Ronneby, studenter hos Moa, Johan och Tove och min skolavslutningen kommer snarast, ska försöka skynda mig!!!!!

Dock inte imorgon tror jag, ska rida för A-tränare Leif Nilsson med framtidssatsningen!

Mer om alla dessa saker snart!
POP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0