helgbestyr och måndag-tisdag-onsdag!

Oj vad mycket som hänt och vad lite jag skrivit. Får börja med lördag.
I Lördags var det dags för tävling i Snapphanarna med Moa och Calle. Även Christian, Linn, Marianne, Caroline, Emma och Kristina höll KLRKs fana högt!
Första klassen var 1 m, då kom Moa och Cabanelos runt felfritt och det såg mycket fint ut, även om Moa var väldigt nervös. Banan såg ganska lätt och mysig ut, en bra 1 m helt enkelt! Grattis till Caroline som vann och Linn som kom 7a.
Andra klassen var 1.10 m, då ändrades allt helt. Banan blev mycket svårare än man trott, jämfördes med en regional 120. Allt maxat och mycket kluriga vägar, inte minst till 1an, vilket jag tycker är taskigt faktiskt. Moa och Calle hann inte riktigt med till kombinationen, och fick ett stop. De kom över kombinationen, men rytmen var förlorad och Calle tjurade lite. Det 3e stoppet kom på 7an tror jag, men trots det hoppas och tror jag att Moa var nöjd, för det var ändå första tävlingen och en mycket svår bana :) Många bra resultat för andra KLRKare dock, hoppas alla är nöjda :) Nästa söndag blir det karlshamn och bara en 110, tror det blir samma ryttare då som på Snappis, även Titti och kanske Tessan.
Lycka till!!!
Efter tävlingen åkte vi hem till Lussan som fick gå i Calles och Zaphirs hage och var otroligt glad över det. Hon fick fortfarande inte gå efter kiropraktorbehandlingen, så jag fixade maten (nya munkpepparn i!) och åkte hem :) Nikolina hade varit och soundcheckat inför UKM och hängde på mig hem eftersom den lilla stackaren inte fick tag på en buss hem ;) På kvällen vart det bara ostbågar och TV :)

Söndag blev skrittrunda med Carlos och LucieLiu. Lussan var otroligt lugn, nog bekväm med hacket jag tog. Inte slängde hon sig en gång ens! Otroligt härligt!!!
Efter ridningen åkte jag till stan för att gå på UKM med Rikard och Julia. Vi satt långt bak första föreställningen, lite dumt av oss eftersom det fanns lediga platser längst fram. Men Jules tittade på fel dag i busstidtabellen och fick gå, så vi var lite sena och smög in, lite pinsamt ;)
Vi strosade runt med Niko i pausen och försökte hitta en Soleroglass, men inte hittar vi någon. Tog en Nogger, men den var gammal och bestod av ischoklad only. Skäms pressbyrån!
Till andra föreställningen kom vi duktigt nog i tid, och satt på andra raden. Mycket bra eftersom Nikopiko skulle spela och vi bestämt oss för att skråla för hennes skull :)
Mellan andra och tredje gick vi till McDonalds, men det var stängt. Sen gick vi till Michels men det var fullt. Sedan gick vi till Redlight och där fick vi pizzorna jättesent, så vi (numera också Hanna) fick springa som idioter till tredje föreställningen. Pinsamt igen! Men vi fick plats på andra raden igen ;)
Summering!
Bästa låten: Tripp, instrumentalt. Sjukt skickliga.
Bästa bandet:  Wicked emotions så klart ;)
Finaste kläderna: Frank Sylvester, som alltid.
Största förhandsfavoriten: Mysbelysning.
Största överraskningen: Stroke, ett stråkband. Vem hade trott att en orkester typ skulle vara med :O
Roligast på scen: Tajt mellan Bitte Appelqvist och Amandas klädshow, där Degen (pojke!!!) hade klänning på sig, och tajts. Vackert.
Största besvikelsen: Att några rappade Snook. Ingen kommer i närheten av originalet, så försök inte.
Bästa scenframförandet: Kamal, rappare. Ingen får igång publiken som han.
Största failet: Att jag lovade att ropa Pontus när Metzzli spelade, men inte vågade. Tur att det är tanken som räknas som han sa :)

Nu, måndag.
Måndag bestod av skola och ridning. Skolan, inte mycket att säga om. Vi spelade tre i rad hela slöjdlektionen, Ola märker ingenting, han har inte tid att hjälpa mig ändå.

Ridningen var träning för Helena! Red 18 istället för 19, i ponnygruppen som studsar lite med. Vi var bara tre stycken, så det passade perfekt. Hade hacket, just för att hon inte skulle kunna bocka något, och det funkade bra :) I slutet studsade vi dock lite, då är hacket inte alls bra, allt blir ojämnt. Allt som allt är jag sjukt nöjd med träningen! Kunde knappt gått bättre, hon var superduktig!


Tisdag.

Slutade tidigt, inte mycket i skolan idag heller. Åkte direkt till stallet och red Lucebus. Lika duktig idag! Hon tittade inte på någonting och var helt lugn. Skrittade till och med fram och tillbaka till ängen, har aldrig gått förut! Världens bästa lilla ponny!!!!

Segade i stallet ett tag och åkte sen till Vårdcentralen för vaccination. Mesigt nog var jag livrädd innan sprutan, skämdes som bara den efteråt, det kändes i princip inte. Fy vad mesig jag var! Spände bara lite efteråt. Avslutade dagen med lite Soplugg.


Onsdag, idag.

Klädproblem idag med! Typiskt alltså, jag vill bara sälja alla mina kläder och köpa nya!!!! Drog på mig chinos i alla fall, tacka gudarna för säkra kort. Hatar att gå runt i kläder jag ogillar!

Nationellt prov i engelska idag, uppsatsen. Kändes tyvärr inte alls bra, skrev om andra världskriget och det var nog ett dåligt val. Borde tagit gymnasieval som alla andra. Inget att göra åt nu.

Lunchen var såå god, våfflor med bär och grädde. MUMS!

Vi hade bara gympa i 40 min, underbart om man jämför med våra intensiva 1 timme och 30 min annars. Spelade volleyboll mot Sunnas 9or och mitt lag vann båda matcherna. Tyvärr bidrog jag typ 5 gånger max, men jag förstörde i alla fall inte mycket.

Hem igen, och här sitter jag nu. Ska strax äta och halv nio ikväll sen blir det Camillaträning. Sjukt laddad, hoppas det går kanon som föregående dagar! Tur att hon var lugn igår, blir inte bra om jag inte kommer åt med skänkeln utan problem från början.


Imorgon studiebesök på Törnströmska med Niko och Vendela, nervöst men kul :)


Allt för idag, och det är inte lite det märker jag.

Pop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0