Träning, Litauenhjälpen och lite estet!

Onsdagens träning var mycket trevlig, min lilla pussponny och jag var inte lika klockrena som förra onsdagen, men i slutet fanns inget att klaga på. Vi flög över hindrena, höjden är i alla fall inga problem :) Draken, ett titthinder, var läskigt igen hade hon dock tyvärr bestämt sig för. Nästa vecka blir det inga problem!
Tyvärr gled min sadel runt jättemycket, det var trist :( ska testa med antislip, men det känns som att sadeln är skev. Illa :(

Idag hade jag en såååå skön morgon. Vaknade vid niotiden, ingen hemma. Åt frukost framför okänd diagnos och top model 4. Sån supergod, bästa yoggin, bästa flingorna, bästa mackan, bästa frukten. Mmmmums!
Bossevovven kom hem också och luktade hemskt, men det var ändå mysigt att han satt i soffan :)
Sedan åkte jag till stan och från 12-14 skramlade vi bössor till förmån för familjer i Litauen. Sjukt vad mycket vi fick ihop! Innan "vill du hjälpa fattiga, behövande barn i Litauen? Kronor är mycket för dem!"-historian, så fixade jag och mammsen pass, för nu är det klart att JAG SKA TILL SLOVENIEN I SOMMAR! Woho, kommer bli jättehärligt! Så himla fina bilder, och pappa är därifrån så jag känner att det är ett bra resmål. Jag och min idol Magnus, kära morbrorn min, åker juli/augusti.
Jag och mamma var också inne på AJs innan skrammlandet, och jag fick band till mitt ländtäcke, och ett randigt, kanonfint snöre att ha som "hippeband" som kära Niko kallar det.
Efter Girls Night hade jag några stycken hemma ;)

Eftermiddagen bestod av LUCIE! Hon kändes lite konstig när jag red, ofokuserad och fläning, lite flack. Hon hade nog en lite seg dag. Tyvärr kändes hon lite ojämn i början, en gång började hon halta kraftigt. Det släppte direkt så förhoppningsvis var det bara liten snubbling. Hon kändes bra sen, så vi tog fram bommar och varierade galoppsprången, hon var jätteduktig. Riktig irländarskalle när hon blir glad ;) trots att hon är holländare! Ifall hon känns lustig och framförallt ojämn imorgon med får hon nog vila några dagar... Hon vilar knappt nu, för hon mår bara dåligt av det. Blir så spänd. Hoppas allt blir bra med älsklingen.

Nu på kvällsakvisten har jag tittat TV med föräldrarna, Oskyldigt Dömd är nog Sveriges bästa serie ;)
På datan har jag kollat gymnasie, högskola och meritpoäng och sånt. Estetdagen på Törnströmska var jäääääättekul! Sjukt härliga lektioner och lärare! Stämningen go med, skönk liksom in att jag ska lämna min lillalilla friskola för en gigantisk skola. 5x fler elever! Känns UNDERBART! Bestämde mig verkligen när jag var där!!! Meritpoäng blir det också, kan fixa full pott lätt där!
Även kollat Bokus.se, ska köpa en sy/fixabok, jag och mamma vart så inspirerade när vi var på AJs. vet inte hur jag ska hinna med, men det fixar jag! Om inte annat ett "i-solen-projekt" för sommaren. Ska också köpa en teckningsbok till. Eller två, så många bra, haha! Känner verkligen att bildlektionerna i skolan inte ger någonting, får fixa kunskap själv känner jag, för när jag sitter hemma och skissar vill jag utvecklas det jag inte gör i skolan. Hinner inte ta lektioner, så det får bli gördetsjälv!

Nu ska jag nana, imorgon Lussan och födelsedagsmiddag. Grattis på födelsedagen pappa!

POP!

Kommentarer
Postat av: Miro

Tack Grodan!

2009-03-28 @ 10:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0