Vårkänslor, UKM och törnströmska gymnasiet

Igår hade jag såna vårkänslor, lätta skor på fötterna äntligen, och årets första glass! Emmelie, ashli och jag tog varsin glass på amiralen, för vi missade bussen. En solero blev det för mig, himla god alltså. Sedan tog jag och Em långa klivet före eller vad det heter, och knatade hemåt/mot stallet. Jag är ganska imponerad av att vi gick faktiskt. Gick även idag från skolan eftersom bussarna alltid verkar vara 1 minut tidiga. Eller är jag alltid 1 minut sen? Ska lösa detta genom att ställa fram klockan ännu mer.

Lite sämre väder idag tyvärr, tårarna rann av blåsten eftersom jag red utomhus. Men lilla Luce uppförde sig måste jag säga, väderförhållandena var långt ifrån optimala. Var seg som en seging också, så vi gjorde inte mycket seriöst.

Jag har också mycket bra känslor inför årets UKM, ung kultur möts, som går av stapeln nu på söndag i konserthuset. Slänger in ett gott ord för Nikolinas band Wicked Emotions, heja på dem! För övrigt är UKM en mycket trevlig grej, alla som har möjlighet borde gå dit, 13 börjar det. En liten applåd till Rikard och Julia som så heroiskt köpte biljetter till mig.

Av rubriken att döma ska jag också skriva några små rader om Törnströmska Gymnasiet, där jag och min kära vän Nikolina förhoppningsvis ska gå i framtiden. Studiebesök på torsdag dit esteterna slickar på smörknivarna?!?! Jag vet inte om Nikos små tankar alltid är att lita på ;)

Allt för idag, nu blir det bildplugg, fakta om Salvador Dali, kungen själv.

Shalla.


Kommentarer
Postat av: Miro

Jo då! Jag kollar var dag!

Kram Papps

2009-03-20 @ 09:28:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0