inte min dag..

idag alltså. Började med att jag cyklade i regn och massa motvind till skolan. Usch, usch, usch! Jättebra förberedelser inför nationellt i matte (svåraste delen) att vara helt klibbig, varmkall och riktigt irriterad. Nä, fy.
Matteprovet kändes svårt, hoppas att jag skrapar ihop lite poäng i alla fall ;)
När provet var slut kände jag hur himla förkyld jag var! Kraxade och hade ont i halsen. Men det var bara att masa sig upp till skolan och vänta på lunchen, som var riktigt äcklig. Sådär så jag inte kunde lukta på den, jag är ju tyvärr så himla kräsen. Det blev knäckebröd och en banan.
Sen SO och jag kände mig ganska död. Vi hade rektorn eftersom min riktiga lärares fru precis fött barn. Hon pratade om massa som jag kunde men bara inte fick fram i huvudet eftersom jag kände mig så sjukaktig.
Vi slutade i alla fall ett och det var bara att cykla igen, till stallet. Där väntade ju duktiga Lussan, som verkligen var duktig idag. Jag orkade bara rida fyrtio minuter, synd när hon är så fin. Men lovar gott inför träningen imorgon.
Som tur är finns min pappa som kan göra i ordning till mig, det var snällt!
Hem igen och sörpla soppa och yoggi. Nu känner jag mig ganska dålig, min plan är att sova bort det i natt.

Fy vilken dag! På torsdag är det nationellt igen, så det är inte mycket att göra utom att friskna till, vilket för övrigt är min plan, eftersom jag hade en trevlig helg framför mig. Så var det tänkt och så ska det bli!
Tur att man kan få hjälp ibland...

POP!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0