mycket glädje trots en så attans irriterande... skoljävel.

Just nu är det så härligt att ha en häst vid namn Lucie!!! Hon är så go den lilla hästapollen! Inte nog med att träningen gick så sjukt bra förra onsdagen på gräs med bank och titthinder och grejer! Hon har även varit helt underbar varenda dag nu, superpigg på träningen i måndags men jätteambitiös och duktig, det är ändå kul när hon är lite galen (;
Sen tisdag, då stod det ett hinder framför och vi studsade lite med korta vägar och så, sen hoppade jag oxer, och hon bara flög över 105-110 cm något sånt. Härligt att hon inte tvekar längre :D
Min kära syster har varit sjuk nu några dagar så jag tog hand om lillCalle idag, red honom. Han var suuuuperpigg och stark, glad att jag tog pelham ;) men jättekul trots att det inte var så tjusigt!
Stallet har också varit mysmys på senaste tiden, och på söndag är det tävling som gäller, 90 och 95 i Nybro! Jag är lite nervös, första LC+5, men Moa följer med som hästskötare och psykolog (; Det är ju trots allt bara fem cm, och höjden brukar ju aldrig spela någon roll på träning, så jag är positiv. Många på Öland med, det är ju faktiskt kul att ha chans till placering med ;) målet är dock dubbelnolla i 90 och nolla i grundne i 95 (tidsfel i omhoppningen gör verkligen inget!)

Men nu till skolan. FYYYYY vad trött jag är på Svettis nu! Jag vet, det är bara 10 dagar kvar. 3 riktiga dagar. Men ett himla friluftstema dagarna innan hemlig resa (och sen tävling för min de :O)... Usch alltså. Och regnet+ åskan i morse innan ORIENTERING var ju inte favoriten. Jag var riiiiktigt sur! Vi sprang i alla fall, och jag säger bara KLIBB! Usch. Och sen till skolan för kemi och labbprov. Nä, nu är det slut med positiv anda angående den skolan alltså, jag bara längtar efter skolavslutningen.

Dagens gladaste: ett rungande hej tillsammans med mama cass elliot!

you´ve got to make your own kind of music, sing your own special song, make your own kind of music, even if no one sings along!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0