ny tävling och valborgsmys!

Första maj var det dags för tävling emd Lucie igen, 80 och 90 som vanligt.
En lokal ponnyhoppning hemma på gräsbanan var det, och jag är allt som allt otroligt nöjd emd Lussans insats, och även min egen i första klassen. I andra klassen dock... USCH, jag la henne riktigt fel flera gånger, och två ner blev det. Men att hon hoppade trots att jag var helt lost är ju bra! Fina banor och allt, bra tävling trots få startande.

Jules sov också hos moi torsdag till fredag och hängde på till tävlingen, vi hade det mysigt och tittade på sällskapsresan men somnade båda två helt sjukt trötta typ halv elva! haha, vi sov gott i soffan ;)
på fredagen sen sov jag hos henne, i storahuset på arnö. Somnade jättetidigt då med konsigt nog, elva kanske (: Sen åkte vi in till stan på lördagen och fyndade lite på kupan, och jag även ett par öronhängen och superfina skor (: Jeanstyg och liten träklack (: Julia köpte solisar bl.a.
Rikard kom hem från Prag i fredags med, ¨så han var med oss på stan lite på eftermiddagen, det är en trevlig pojk trots att han går så sakta så jag blir helt knas. Men de var glada att återförenas efter en hel vecka ifrån varandra... Vissa människor tröttnar aldrig på varandra;)


Nu blir det segdegveckor för Lucie. Lite uteritter och styrketräning men inte så mycket segt jobb på marken, hon har inte känts motiverad alls på banan, så det blir lagom att inte slipa så mycket på sånt just nu, när vi ändå har ett par veckors uppehåll innan nybro (: tävlingar alltså. Men vi ska ju hoppträna för Camilla ändå såklart!
Jag kommer bara göra massa nationella prov och ha det tråkigt i skolan, så det känns bra att kunna ta det lite lugnt i stallet.

sen har ju min mamma (färgningsfascisten) gått med på att jag ska få ljusa upp håret lite! Wiiiii, det ska bli härligt, är så trött på mitt hår, så det blir kanon!


För att avsluta allt bra som hänt denna helgen kan jag säga att Moa och Christian var och tävlade i Jämjö idag, och efter en del traumatiska upplevelser (bla 4 krashar i en klass!) så blev de tvåa och trea i 110!

GRATTIS!


pop!


Kommentarer
Postat av: jules

Men första klassen var ju helt kalas :)

Hihi allt en trevlig helg det där ;*

2009-05-17 @ 10:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0