Tävling i Nybro med bästa Lussan! + random bilder

Igår, söndag, var det alltså dags för tävling på Nybro Ridklubb. Det var få startanden och de skulle ha hästtävlingar också, så ponnyerna flyttades till söndagen, med planerad start 14.00 efter hästarnas sista klass.
Halv fyra startade ponnyerna, med LD. Vi kom strax efter två, jag skulle hoppa andra och tredje klassen. Det var sjuukt tråkigt för både oss och Luce att bara stå där och glo i evigheter. Och speakern... Sämsta jag hört sen jag var fyra eller något. Hon sa knappt en mening rätt, så man var lite irriterad när man tog ut hästapollen... Men älsklingen var SÅ fin på framridningen. Flashade runt och hade ögonen på sig, och kändes kanon med hoppning med, jag gav henne plats att få bra språng kändes det som, så jag var riktigt taggad till första klassen, 90 cm.
Och.. VI VANN! Jag var superglad verkligen, håller fortfarande i sig! Min första vinst, och kanske Lussans med? Hon var så duktig, med på alla svängar och allting!
Banan var rolig att rida, några lustiga bågar och svängar, men inte så värst skrämmande hinder, inga titthinderalls i princip, bara lite grindar (:

Superkul att leda ärevarvet, vi rejsade riktigt en långsida, Lussan tyckte det var riktigt kul ;)

Vi var bara 12 startande tror jag det var, så tre placerade (:

i 95 sen så var banan ganska lik, men några hinder var lite större så man kände det (: superhärligt med stora språng ibland :D

vi var nolla i grunden, men petade näst sista i omhoppningen, så 0 + 4 blev slutresultatet. Riktigt nöjd ändå, jag gasade inte på så mycket i omhoppningen, men tog lite mindre vägar, så efter rivningen (mina vanliga rivningar, blev för kontrollerande, men är jättenöjd att jag inte gjorde det mer än den gången, bara att fortsätta träna. Måste komma upp mer i sadeln också) så hade vi ingen galopp alls i princip, men bästa hästen hoppade i alla fall. VILKEN PÄRLA DEN HÄSTEN HAR BLIVIT!!!! Så underbar, nu är jag supertaggad inför Snappis på lördag. tyvärr är det lokal/regional, så det finns varken två lc eller lc+ 5, så jag får hoppa 80 och 90, men det känns bra ändå. Måste kolla upp hemliga resan som är innan ronneby med! Där finns 90 och 95!


Nu ska Lussan inte behöva anstränga sig så mycket innan onsdagsträningen, ska bli kul att berätta för camilla att det gick så bra!


Idag blir det pluggpluggplugg, morgonen bestod av franska och engelska, nu är även min uppsats i biologin om AIDS klar. Får kämpa på ett tag till, men snart är det hejdå svettis!!!



Nu har jag äntligen orkat ladda över bilder med, så förutom bilder på snyggaste tävlingsponnyn från igår då, kommer bilder på min  skolavslutningsklänning som amanda sytt, mina nya skolavslutningsskor, teckningen på den fina bubblan som de sabbade samtidigt som vår transport, och även bevis på att min skola var psyksjukhus innan!

1
skolavslutningsklänningen!

2
skolavslutningssko!

3
bubblan som var så fin innan idioterna smashade den!

4
bevis!!!!!! sitter i källaren.

6
snyggingen i transporten laddar solcellerna fulla (:

7
biffen!!!

8
konstig bild på tjusig ponny (: hon har små problem med fladdergrejer, som höpåsar i vinden (;



POP!



Kommentarer
Postat av: Christian

GRATTIS (igen)... !!!! =D=D duktiga ni är :D

2009-05-25 @ 19:59:35
Postat av: Alva

Tack!! Ni med :D

2009-05-25 @ 20:02:13
Postat av: Moa

Gattis lilleplutten:) Tur att jag köpte vinnartäcket innan:)

2009-05-26 @ 10:17:49
URL: http://moazalar.blogg.se/
Postat av: Alva

Till Moa:

Ja, det funkade riktigt bra ;) Calle får ha det innan pingsttävlingen (: fast jag ska ha det på lördag! :D

2009-05-26 @ 14:41:40
Postat av: Miro

GRATTIS! Ni har blivit enormt duktiga! Grymt kul att det har lossnat!

PS: Vilken kanonträning i onsdags!

Kram Papps

2009-05-28 @ 10:01:25
Postat av: Natalja

Grattis Alva!!!

Duktiga ni är : )

Hoppas på vinst i Snappis också!!

2009-05-28 @ 11:44:01
URL: http://latin.bloggagratis.se/
Postat av: Alva

Tack till både pappa och natalja! Vi kör stenhårt mot vinst i snappis (:

2009-05-28 @ 19:52:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0