trevlig shopping och big bash!

Efter sjuka dagar i veckan har jag nu frisknat till ganska mycket, även om näsan rinner till och från :/ svininfluensan säger min dumma syster.

Igår, fredag var det mysig spelning på porslinan (: Big Bash hette det, några från Galärengymnasiets projekt. Drog inte jättemycket folk, som det brukar vara, men hyfsat i alla fall (: Divided By 9, Older Women Younger Men, Deviation, Roadkill 66, Maids of Honor, Melissa, Painted Drumsticks och Widows Peak spelade. Många bra, kul att se att R66 igen, har inte riktigt kollat ordentligt på dem, men fått upp ögonen nu när de vann att spela på Sweden Rock och även åka till Uppsala till Musik Direkts riksfinal. De är verkligen duktiga, kulkul.

Idag åkte jag och mamsi till stan, för att hoppa över till något helt annat, och målet var att gå till Head Shape, en frissa, och beställa tid för slingning till mig, vill ljusa upp håret (: Men det lyckades vi inte med, öppettiderna står ingenstans.
Däremot hann vi med (en halvtimmes försening, förlåt Moa) att köpa tyg, klänningsmönster, kjolmönster, tajts, blommig kjol, vitblommiga skor och gröna skor med rosetter. Härliga inköp alltså!!!! Tack mamma!
Det blir roligt att sy tillsammans också, mysigt att ha egensydda klänningar och så sen (:

Jag & Lussan, Moa & Calle och Tove & Miro skrittade ut en runda sen, och travade lite i grusen. Lussan vaccinerades i torsdags så det är fortfarande lite lugnt för henne. Hon har känts seg flera veckor, men ändå fin. Martingalen fungerar, hon slog upp huvudet i början (livrädd att hon ska nocka mig (; ) och hon känns helt okej. Men sporrarna på imorogn, måste komma till arbete!

Imorgon blir det ridning med pussungen och sen plugg emd Ashi, Ems och Frida. Plus Johan Glans film!!!!! Och kanske Valkyria. Måste dock plugga på riktigt, två betyg hänger på provet i Elektronik vi har på onsdag.
Moa och Calle ska till Mörrum och rida, 110 och 115, lycka till (:

POP!

Kommentarer
Postat av: Moa

Det är svininfluensan! Vänta bara till du får uppnäsa och en knorr:)

2009-05-10 @ 19:30:53
URL: http://moazalar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0