veckan som gått & uppladdning inför snappis!

Denna veckan har varit sådär så jag knappt kommer ihåg någonting nu i efterhand. Måndag och tisdag var i alla fall härligt fria från skolan, och i tisdags fyllde min morfar Mats 80 år!! Wiihi på honom, bästa morfar. Hoppas han blir 90 och 100 med!

Onsdag började skolan igen, men slapp heldag till halv fyra, idrotten inställd pga att min idrottslärare åkte med killarna till fotbolls-DM, ja för killar då. Som den "idrottsskolan" vi är kom vi sist. Tror inte att de vann en enda match om jag ska vara ärlig. Dan slutade egentligen vid halv två, men vi som inte var klara i slöjden fick stanna. Min lärare, kom över en halvtimme för sent och var tjurig som alltid. Jag var SÅ nära att bara slå sönder min låda och gå där ifrån. Tyvärr kom jag aldrig så långt. Mitt betyg blir iallafall G, vilket inte är särskilt chockerande. Jag brukar verkligen alltid anstränga mig, men nu syns det ju i betyget att jag tycker det är meningslöst med slöjd. Kan ändå räkna bort det, så det är lugnt (:
De andra betygen som vi blivit tilldelade onsdag + torsdag är jag väldigt nöjd med, än så länge har jag höjt mig i 2 ämnen, franska och teknik, och jag hoppas stenhårt på att min biologiuppsats är så bra att jag höjer mig där med. Skulle dock behöva 5 poäng till, för att nå mitt mål 290. Jag är dock jätteglad redan nu för franskan, ska nämligen läsa utökad kurs för att kunna få in franska, så det bådar ju gott att jag klarar av det (:

I onsdags var det inte bara skoldags utan träningsdags, med Camilla i grusen. Kändes som att jag fick ut mycket av träningen, har svårt att hitta ett mellanläge någonstans mellan mitt supermes och flängridning. Sista banan kändes superbra, måste behålla det i kroppen på Luce och mig till Snapphanarna!
Men nu har det krånglat till sig med detta.. Sedan min kära storasyster inte fick iväg en tävlingsanmälan ordentligt har vi varit supernoga med att trycka ut ett "kvitto" eller vad man ska säga. Nu är jag inte anmäld till Snappis (lördag 80 +90)¨, och självklart hittar jag alla andra kvitton, men inte detta. Men vi har en utskrift på att det är betalt! Mamma har ringt till en som ansvarar för förfrågningar, hoppas att allt detta ordnar upp sig. Hade varit så himla typiskt ifall det kört ihop sig nu när jag verkligen har sån superlust att tävla, och det känns så roligt! Det är en ganska bra kontrast till att vara så fruktansvärt skoltrött...

Måste även tilläga här (utan något samband till resten av texten) att Johan Palms singel "Emma-Lee" faktiskt är oväntat bra! Lite sött trallvänlig och sockervaddspoppig så man får den på hjärnan sådär. Jag gillade honom starkt i början av idol, men sen tappade man ju intresset lite när man såg hans helt sjukt galna fans. Har helt glömt bort pojken tills han och storebrorsan dök upp på Babben och Co, eftersom jag inte riktigt lyssnar på den traditionella idolmusiken. Iallfall. Gullig låt, riktigt snygg brorsa! Så trots fansen tummen upp till att han kommit igång (och inte blivit mördad på riktigt, han får väl massa hotelser?).

Måste avsluta inlägget med att önska min syster och hennes ha så kul på balen imorgon, ska försöka ta mig dit och kolla in dem!

Suuunshine!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0