23 timmar och 5 minuter!

23 timmar och 5 minuter, så längesen var det jag bloggade sist. Lite stolt över att jag kommer tillskott idag med ;)

Idag har jag haft veckans segaste dag, torsdagen är ingen kul dag för oss i Es1b. Vi börjar nämligen fem i åtta och slutar tio i fyra. Och har idrott! Men jag gick en promenad, kunde inte vara med pga antibiotikan.
Träffade iallafall min söta fina Lussan idag! Gjorde iordning, borstade, gav metacam och käk till lillprinsessan (:

Nu ikväll ska jag faktiskt plugga järnet, samhällskunskap tills på måndag bla. Ska du företräda Folkpartiet i en debatt, de lottade ut partierna :P Så det gäller att veta en massa om Folkpartiets historia, samt vad dom tycker om skola, utbildning, jobb och arbetslöshet. Sen ska man ju helst veta lite om "motståndarna" också, men det är jag ganska säker på, eftersom vänster är "min sida".

ska också plugga engelska, vanlig text med frågor och ett femtiotal glosor. Sen måste jag läsa ut min engelskabok, och ett kapitel ur min svenskabok. Engelskan har jag valt Ugly av Constance briscoe, och tyvärr... Men jag tycker att den är SÅ dålig! Jag fattar att det är en viktig historia att berätta (dålig uppväxt, instabil mamma som slog henne etc), men det enda som berör mig är sättet de använder ordet "lögn" på. Det är skrämmande starka ord om att ljuga :o resten är dock inte alls i min smak!
Min svenskabok verkar desto bättre. har knappt börjar med Egalias Döttrar, men tycker ändå att alla ska läsa den (: är övertygad om att den är riktigt, riktigt bra (:


Imorgon blir det skola, franska och kultur-och idéhistoria på schemat. Slipper matten, slutar därför rdan kvart över två, häääärligt! Åker till plutteLussan efter skolan, för en liten promenix, och så ska jag borsta och göra irodning såklart. På kvällen blir det till att äta ute på min favoritresturang Montmartre, med mina fina vänner Ash och Emmelie (: lite försenat firande av ashis födelsedag (28 oktober), och min (1 oktober).


Nu ska jag sätta mig med näsan i böckerna ;)
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0