heeelg!

Nu har helgen börjat, lördag och allt (: synd att den är så kort (;
I morse åkte jag och storasyster till hästapållarna. De släppte ihop i två hagar, men vi hann iväg, för det var inte förräns halv nio-kvart i nio. Tur! Vill inte att Lussan/Calle ska bli orolig om några springer och busar :P
C och L busade dock lite själva ändå, de hade väl spring i benen. Vid tunneln ungefär låg det ett Marabou-papper som någon (miljöförstörare!) hade slängt där. Hästarna tyckte det var lite hemskt, men de skärpte sig. Typiskt att jag tog tränsbett just idag, brukar ha pessoat annars!

Efter den lilla incidenten gick rundan väldigt bra, vi hade en liten dis´kussion om Idol jag och Moa.
Vi kom fram till att alla gör exakt samma grej varje vecka, men Moa stör sig på Mariette och gillar Eddie och Erik, och jag gillar Calle men stör mig på Eddie och Rabih. Tur att Rabih åkte ut.

Tippar på följande ordning i Idol:
Eddie åker ut nästa vecka.
Mariette åker om två veckor (tyvärr! förlåt Mariette, men de andra är liite bättre)
Sedan åker tyvärr Calle :( :( :( Jag hoppas stenhårt på att han ska vinna ju!
Finalen mellan Erik och Tove då, den vinner Erik med liten, liten marginal (:

Kom ihåg var ni läste detta! ;)



Nu har jag gjort engelskaläxan, kan hela kapitlet och glosorna som ett rinnande vatten (: franskan har jag blivit bra på att läsa, men några glosor tycks jag alltid tappa bort. provenance, provenance, provenance, MÅSTE lära mig det! (betyder som ankommer, från)
Men tar en liten paus från franskan och kör lite samhällskunskap istället. Ska vässa mina argument om folkpartiet!

Sedan blir det lite franska till, lite att läsa i min engelskabok och en dusch innan jag äter, åker till stallet och släpper in. Kvällen= Jack och spelning på Oden!


Lyssnar mest på på Spotify: Nationalteatern, Bo Kaspers Orkester och Ebba Grön!

 Ebba!

Ciaaaaaaaaao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0