måndag- full fart mot veckan?

Fyyy vilket tråkigt väder det är nu! Gråa moln täcker himlen och regnet är sånt jobbigt, små droppar som irriterar en som tusan! Mörkt är det med...

Men vi hade bara bild och samhällskunskap idag, som alla måndagar, och de ämnena är ju jättekul :D så rätt bra dag i skolan! Sen har ju jag och Jack två månader idag med, inte illa :P haha, fast Moa och hennes pojkvän Johan har väl tre år eller vad det nu är... Så jag ligger i lä;)


Pluttelussan mådde med bra, men det var alldeles för dåligt väder för promenad, så den lilla grisen (inte bra uttryckt med tanke på svininfluensa-hysterin som råder nu när alla vaccinerar sig) fick vila idag.

På tal om baconsnuvan ska vi nog vaccineras denna veckan, vaccinet är dock slut, så på onsdag börjar de igen när de fått nytt. Hoppas att det är vår tur då, och att vi INTE ska ha pump på gympan, gjorde rätt ont i armarna på frisörerna som fick "pumpa" på nyvaccinerade armar.

Alla pratar en massa om hur dåligt de mådde efter att ha tagit sprutan :O jag börjar nästan bli lite orolig... dock inte riktigt eftersom jag aldrig tyckt att sprutor varit något farligt, men trist att bli sjuk liksom.
Dock har vi det väldigt lugnt och skönt för tillfället i skolan (nu kommer det väl massa läxor bara för att jag sa så), så man missa rju inte tusen grejer iallafall..


Allt för idag, nu väntar mammas hemmagjorda hallonkräm!!!


Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0