så mycket att göra, så lite blogg!

Ja, min lilla blogg får lida för att jag inte hittar tid att sätta mig och skriva inlägg varje/varannan dag. Blir ju ingen sammanhållning om man inte gör det lite hela tiden!

Ska iallafall försöka bättra mig! Kommer dock ingen lång uppdatering om alla tusen grejer som hänt, eftersom det är de superextrema uppdateringarna som gör att jag drar mig för att skriva när jag inte hunnit på några dagar ;)

En extremt superkanonunderbarfantastisk nyhet är iallafall!

LUCIE ÄR I PRINCIP FRISKFÖRKLARAD!

Jaaaa, score! Hon var extremt mycket bättre i benet, jag kunde inte se någon hälta! Uppenbarligen inte Staffan heller, men han skickade ändå hem henne med bandage runt benet och samma kur som de förra gångerna. Dock behöver hon bara vara lika bra om två veckor när vi ska tillbaka, då är hon klar för igångsättning!
Rätt troligt att det löser sig om två veckor då!


Idag har jag varit i skolan, började klockan 9, med datakunskapsprov. Tror att det gick bra faktiskt! Satsar på VG, det är inte riktigt mitt ämne, så MVG kan faktiskt inte vara ett mål.
Efter datakunskapen drog jag en sväng till vårdcentralen och sen tillbaka till skolan. Eller snarare, gymnasiemässan.
På gymnasiemässan var jag först med Jack, mysigt att träffa honom, även om det bara avr en liten stund. Åt också, Subway. Chicken Tieryaki är mumsig! Sedan satt jag och tecknade ett tag, följt av en runda runt mässan. Delade ut mass Estet-papper!

Kan passa på att promota lite för estet!
Jag är väldigt teoretiskt inriktad, älskar både svenska, engelska, samhällskunskap, kulturhistoria och massa sånt. Men samtidigt så älskar jag att uttrycka mig på andra sätt, framförallt genom bild och teater. Jag är, precis som de allra flesta i min klass, otroligt målinriktad och jag satsar på MVG i de flesta ämnen (nej, inte i datakunskap eller idrott ;) ). Men man kan gå estet ändå! Alla som har fördomar om att esteter super, röker, skiter i skolan, skolkar, går estet för att de inte kommer in någon annanstans, inte har framtidsdrömmar, inte vill läsa vidare etc. Till er kan jag bara säga:
Är man estet är man het! (se nedan för lite mer seriöst svar ;) )

I min klass är vi absolut majoritet som är väldigt studieinriktade och har massa planer inför framtiden! Vi vill läsa på högskola, och för att kunna göra det satsar vi på riktigt bra betyg! Vi gör vårt bästa och är närvarande på lektionerna i princip hela tiden! Om inte är det aldrig på grund av skolk eller liknande.
Jag går estet och jag vill verkligen bli något! Och det kommer jag bli!
Det kan väl alla som skriker "jävla korkade esteter" efter oss tänka på?

Och till er som ska söka till gymnasiet nu:
Välj den linjen du känner inombords att du vill gå! OCh där spelar såklart framtidsdrömmarna roll. Ta reda på massa info om olika linjer du är intresserad av, och när du är riktigt påläst, bara känn efter! För mig blev det väldigt rätt då, och jag hoppas att det kommer bli lika rätt för alla där ute som ska göra detta svåra val!




Idag har jag inte varit hos Lussan emr än lite på lunchen, hälsade p min plutt där hon stod i sin box och såg söt/tjurig ut.

Jag längtar efter att börja jobba igen med min fina tjej!




Imorgon blir det skola, teater (woho!), matte, idrott och engelska! Kul dag, som alltid på estet (: sen ska jag åka till bästa Lussan, och på kvällen förhoppningsvis fortsätta vara duktig och uppdatera bloggen ;)

En stor eloge till alla som orkade läsa om esteter, man får ju säga allt på en gång ;)

Over and Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0