ytterligare en helg har passerat!

ja, nu är helgen slut igen. Gud vad tiden går fort, känns det som! Halva november har redan gått!


I fredags gick jag i skolan från tio över nio till fyra- segt på fredag som alltid, men vi klarar oss, vi är ju esteter  och glada som tusan ;)
Gick lite på stan mellan franskan och kulturhistorian, och hittade två grejer på hm! En tigerliknande, transparant tunika som jag ska ha med velourtights och en liten kjol. Sen hittade jag en sjuuukt snygg läderkjol också! Mycket bra köp, det är jag säker på!
Men när jag gick på stan så helt plötsligt... var min telefon helt knäpp! Den har alltid funkat, men nu blev färgerna helt knäppa, den laggade och stängdes av och väääägrade att gå på igen! Jätteknäppt. Så jag fick klara mig utan mobil...

Hann hem en sväng efter skolan för att byta till en gammal mobil, som funkar rätt bra. Mamma tog hand om Lussan på förmiddagen, eftersom hon fick nya skor på tassabissingarna.
Åkte till Jack och hade mys-idol-kväll med honom, vendela och david. Kom på att när jag gjorde min idol-tippning så missade jag ju helt reza! Ni kan kanske räkna ut då att hon inte heller är någon favorit precis...
Eddie åkte ju, som beräknat ;), ut denna veckan, så nästa vecka är det ju rezas tur. Men alla fyra som blir kvar sen är ju gaaalet bra! Calle är ju min favorit, men de andra ligger verkligen tätt efter!


Sen i lördags tog jag en sväng med Lussan, samtidigt som Moa fixade iordning för tävling. Hon var jättemysig som alltid!!!
Vid ett kom jack, efter jobbet. Vi åt hemmagjord pizza och tittade på massa next på mtv, det var next-maraton ;) Vi åkte också med min kära far till OnOff och tittade på telefon till mig.
Det slutade med en sjukt fin touchmobil från samsung! den heter s5230 och är supertjusigt ROSA!
Jack var lite glad över att jag faktiskt vågade köpa en touch ;)
Men mitt simkort funkar såklart inte i supermobilen! Men jacks och pappas gjorde det! Nu har min duktiga pappa beställt ett nytt simkort, fast jag får ändå samma nummer. TACK pappa! Bäst är du!


snygg va! supernöjd (:


hann vara lite till med jack efteråt, vi åt kladdkaka och sen somnade vi en stund, haha.
Vid halv åtta åkte han iallafall hem, för att på söndagen..
Gick jag upp kvart över fyra! Följde med Moa och Calle (och mamma såklart (: ) till Perstorp på tävling!
Även Christian tävlade med Leo (:
Sammanfattar dagen såhär: Går upp, kan knappt svälja frukosten, det är för tidigt, piggnar till, åker till stallet, packar hö, trixar lite, lastar, somnar i bilen, sover i bilen, lastar ur, trixar lite till, callemoa hoppar, är nollor, men springer lite för fort och missar en sväng, slutar 14 av 70, dvs placerad, christian har fyra fel, sitter och äter våffla och segar i någon timme, lastar ur igen, moacalle hoppar, har ett ner på tvåan för att "moa är dum" (de kommer fel), stannar på trean och går sedan som en klocka, christian har fyra fel, äter korv, åker hem, somnar i bilen, sover i bilen, vaknar, rider lussan en runda, åker hem, träffar morfar som passat hundebunden, äter varma koppen, tittar på top model och bloggar!

Har också precis bestämt att Jack ska följa med när vi ska äta julbord på Kosta Boda Art Hotel den tolfte (: myys!
Nästa helg är det också frukost på statt för hela familjen plus jack och johan (:

OCH imorgon är det (antagligen, förhoppningsvis, osv) sista besöket hos Staffan på ett tag, planen är såklart att Lussan ska bli friskförklarad!

I veckan inte mycket annars, utom att mitt nya simkort ska komma, lussan ska bli frisk, öppet hus på törnströmska och frukost på statt då. Mysig vecka, den rullar nog på fort den med (:

Nu ska jag titta på tv och sega, kanske duscha och göra klart det sista på franskaläxan. Sen blir det nog riktigt god sömn!

Mer imorgon,
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0