Helgbestyr!

I fredags började helgen, tycker jag i alla fall. Gick en lång promenix med Lussan, trots svåra besvär av träningsvärk utan dess like ;) Vi grejade lite i stallet och så, och så kom Moa, pappa och Calle hem från Olofström. Calle hade skött sig utmärkt och de kom hem med en tredjeplacering från 110n, och det var faktiskt typ 65 starter, så det var ju toppen :D Helt okej att komma trea när Satu Liukkonen vinner liksom ;)
Grattis! Även i 120n så gick det jättebra, fyra fel, men ändå precis utanför placering, det var en A:0a (:

Efter stallalalet åkte vi till Netto och handlade godis/chips & dip, och sen hämtade vi Jack på jobbet och så åkte vi hem till oss (: Vi kollade på Idol, mycket mysigt. På tal om idol:
1. Calle is the shit, han mååste vinna! Calle, Erik och Tove bör vara de tre sista, annars är det något fel :O
2. Hur kan Eddie och Camilla få vara kvar? Särskilt, särskilt Camilla, som har gjort 100 % usla framträdanden ifrån sig.

På Lördagen åkte vi till stallet i ottan, vid åtta var vi där. Lussan delade hage med Nettan, stod inne till 12. Calle fick komma ut i alla fall, och Lussan fick hö. Vi mockade även. sedan gick vi upp till ridhuset och kollade lite på hästarna som dressyrade(: Lokal tävling, Hugo (Moas gamla pingla) var superfin, men fick lite låga procent tycker jag :O Grattis till Viccan och Wentus (inte hennes häst utan en som ska säljas) som kom 3a! Var även fler härifrån som gjorde bra ifrån sig, men har ingen riktig koll på alla, tyvärr!

Vi gick ner till stallet och skrittade ut en sväng på superstjärnorna Lussan och Calle. Sedan åkte vi hemåt, vid tjugo över tolv. Duschade och så vidare, och sedan kom Jack, mormor och morfar. Födelsedagsfika, fyllde ju år förra veckan(: Mycker trevligt!

Åkte sedan hem till Jackiprinsen, efter insläpp och tacos hemma hos oss. Kollade där på fotbollen med Jack och hans kompis Oskar. Vem hade rätt, om inte jag? Har sagt i en vecka att Danmark kommer vinna! Skulle skrivit det här, så hade jag haft bevis... Får bättra mig.

idag, söndag, har jag, Moa, Tove och Matilda varit i Olofström och kollat på tävlingarna (: 130, 140 och 150 har det varit idag. Stort grattis till Piia Pantsu som välförtjänt vann 150n på Chauvinist Z! Som faktiskt har samma blod som Calle ;) Dock är de inte precis lika...

Var hemma vid fyratiden, då hade min mamma gjort iordning allt och hästarna var inne. Toppoäng på superbra-mamma-skalan!

Har nu ätit, pluggat svenska och franska och tittat lite på Världscuphoppning/repris på Greys Anatomy.
Missar dock nu Top Model 12, måste baka chokladbollar. Min tur att ha med fika till bilden imorgon!




Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0