Det är en helt vanlig dag, men det är också Alvas namnsdag!

Ja, vi har en lustig tradition i vår familj, att fira namnsdag ganska stenhårt.
Hade dock glömt bort att det var Alva idag, och gick strax efter sex upp för att hinna fixa allt innan skolan. Mamma sa "Det är namnsdag idag!" och jag trodde att hon menade Moa och var allmänt morronsur/morronstressad och svarade "jaja, jag är med lite fort, men sen måste jag skynda mig!" och sen när brickan stod på matbordet med min frukost redan gjord insåg jag att det var jag som hade namnsdag... De sjöng för mig och så fick jag leggings (svarta, ett svart och ett grått ben, mörkrosa och svarta med något grejsmönster i grönt fram) och en grå tröjklänning. Den och de rosa leggingsen hade jag på mig idag, bland annat :)

Idag började jag skolan 7.55 med estetisk verksamhet, det vill säga i mitt fall teater! Det var superroliga övningar, bland annat skulle vi improvisera ganska mycket, som skulpturer och "maskiner" gjorda av våra kroppar liksom. Kanonkul!
Efter en halvtimmes rast hade vi matte i någon timme sådär, för att slänga i oss lite mat och åka till Västra Mark (jaa, vi hade utegympa just den dagen då det ösregnade) för att ha löpträning på gympeligympan. Jogg, backträning (backe i full kareta, 400 m jogg, backe i full kareta, 400 m jogg, backe i full kareta, 400 m jogg, backe i full kareta, 400 m jogg) och jogg tillbaka, följt av lite stretching (inte helt problemfri eftersom marken var dyblöt och ingen ville sätta i något annat än fötterna i marken). Skitjobbigt var det! Men vad gör man liksom :)

Efter skolan, som slutade så tidigt som 14.20 så åkte jag till stallalalet för att rida bästa Lussan. Min högt ärade mor gjorde iordning allt åt mig :) Tackar tackar, vilken namnsdag!
Bullen var pigg och glad som vanligt, men lite ledsen över regnet :/ Men hon surade inte när jag kom utan gnäggade superhögt :) Gullet!

Nää, nu får jag ta och plugga franska och engelska!

Ciaociao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0