grästräning...

...för första gången i år, för en grupp i dagens Leif-träning. Moa, Emmy, Caroline, Tove, Gabriella och Christian fick rida tidigt och ute på gräset för att vara på g inför finalen i helgen! Tyckte att det gick mycket bra för alla, Calle skötte sig jättebra och Moa också, trots att det var längesen de hoppade :) Duktiga är dom allihopa! Blev få språng högt istället för mycket lågt, eftersom alla ska iväg och rida mycket i helgen och mest ville känna av sprången :)

Det var runt 125-130 och gud vad högt det var! Alltså när man tänker 130 tänker man ändå att tjaa, det är inte så himla högt, lala. Iallafall jag. Men det är det verkligen! När det bara var 120 täntke jag att det såg superhögt ut :P
Det är konstigt hur mycket ens förra häst påverkar en. Samtidigt som jag är jätteglad att jag hade Lussan (ångrar varken att jag köpte eller sålde :P) så känns det verkligen att det kommer ta ett litet tag innan man vågar lita på hästen och hoppa högre osv. Lussan kunde ju hoppa högt, men ju högre det blir desto mer tänker man ju att de ska stanna. Känner verkligen hur viktigt det är att jag hittar en pålitlig och hoppglad häst som man kan vara trygg med, och inte bara blint tänka "den borde ju ha gått 130, det är inte så högt", för det ÄR det. Särskilt som jag inte har tävlat på ett år, att jag inte ridit häst samt att mitt självförtroende är lite lågt tyvärr i hoppning. Samtidigt som man ska köpa en häst som man kan tävla, träna och utvecklas på. Det är ju det roligaste som finns! Man ska ju inte köpa en skogsmulle för att man är lite osäker, jag vet ju att jag kommer vilja tävla såfort jag känner att jag kan lita på min nya häst!!
Spännande ska det bli att se hur det går med stor häst, bra hoppas jag såklart. Och jag hoppas att jag hittar en snart!


Cumano och Jos Lansink. Min favoritkändishäst!!! Och förresten... Ser ni någon likhet med dendär Cabanel...?`

Haha! Calle kan också flasha och hoppa högt över hindrena ;);)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0