hemma igen!

Nu har jag ridit den lilla fisponnyn från Jämjö :) Den var duktig, pigg och glad, om än inte så utbildad än :) Den blev inte så bra kompis med mig tror jag inte, jag testade henne lite och hon fick bannemig kämpa på ;) men det klarade hon bra! Men hon var nog glad att få tillbaka niko i sadeln som känner henne osv.

Har ätit lite tortellini också, alltid mumsigt, och några av Moas nybakade syltkakor... Hmm, hon var inte så glad för det. Men det gör ignet, för det var jag :)

Ikväll ska jag bara chiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiilla, kolla på TV och sega lite sådära ;) Sitter såklart och kollar hästar också... Man behöver liksom fokusera på framtdien, annars  blir man både deprimerad och vemodig. VILL HOPPAAAAAAA! Åh, var så längesen:(
Jaja. Kollar lite salustall, vilket enligt mig är en riktigt bra metod att hitta häst. De är ofta väldigt okomplicerade utan olater, annars tas dom inte emot, det finns flera att provrida, många är redan besiktigade innan de kommer till stallet, om man inte trivs kan man oftast byta mot likvärdig häst osv... Man kan också höra sig för med bekanta, tränare mfl vad de tycker om just det stallet, beridaren m.m. På vissa stall kan man även säga precis vad aman vill ha så fixar dom några man kan provrida och känna på! Kollar annonser också, både på hastnet.se och bukefalos.com, men är som sagt positiv till salustall.


Moa och Calle!
Calle har precis några egenskaper som jag söker hos en hopphäst: hoppglad, läromästare, positiv, glad, liten osv. Det letar jag absolut efter hos en häst!
Men han är ingen häst vem som helst kan sitta upp på, han hoppar inte av sig själv. Dessutom har han gått väldigt högt och går absolut bäst på 130-höjder, det är nog alla överrens om. Därför passar han Moa som handen i handsken, hon drar sig inte heller för att han är så superpigg :D Jag vill ha en häst med samma positiva grundtanke som Calle, men utan så mycket rutin/kapacitet och också en som är superenkel och okomplicerad som jag kan göra lite fel på... Känns så onödigt att köpa på sig en häst vars kapacitet man aldrig kommer att uttnyttja. Ett ungefärligt mål på lång sikt kan ju för mig vara att starta 120, kanske inom ett par år, då jag ridit in mig på både storhäst och just den individen, och då behöver jag ingen häst som kan gå 140 imorgon helt enkelt :)
Så tänker jag angående hästköp för mig! Med Calle som exempel på en som jag inte hade kollat på ;) hihih. Men han är nallebjörnisen som alltid bufflar på mig i stallgången, så jag gillar honom!

Annars fick Bullen och Carlos vara ute till nästan fem idag, Calle var även lite naken :) Och så klistrade jag och Moa fast bokstäver på hennes skåp: Moa Zalar & Cabanel
Tjusigt blev det!!

Hästig dag med andra ord!

Hejsvejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0