Mysimåndag

Bildlektion som innebar stora framsteg i alla projekt utom en utav mina smycken, ringen, vars färg flagnade och bläblä. Men hann med mycket! Även på samhällen hann jag i princip klart med min uppsats, kände verkligen att jag kunde uttnytja tiden, och fick mycket bra hjälp. Imorgon gör jag klart den!! Min geni-morbror ska kolla den, så man får hoppas på bra kritik, har gjort mitt bästa! Första gången vi skriver en uppsats enligt högskoleregler och då kan man ju inte räkna med något fläckfritt ;)

Efter skolan var jag med jack! Vi hade planerat pic-nic men det blåste så tråkigt och så, så vi käkade hos honom, sov en stund och kollade på lite TV. Go eftermiddag :) Nu, hemma, har vi tittat på lite film från helgen i Råby, det är mycket funderingar. I veckan blir det mer hästar, får se hur detta går.
På tal om Calle fick vi en jädra nyhet idag... Hovslagaren kom för att sko och berättade att Calle hade haft en hovböld som nu är utläkt. Typiskt men ändå bra nyheter! Till helgen blir det div 1 final i Fjälkestad, HEJA KARLSKRONA!!!!!! På lördagen går det i 110/120 för junior och 120/130 för seniorerna (alltså grund/omhopp). Då rider följande duktiga karlskroniter i laget:
Gabriella von Koch- Lucky Duffy (junior)
Tove Svensson- Orlando (senior)
Emmy Karlsson- Lucky One (senior)
Caroline Ohlsson- Hekla (senior)
Reserv: Moa Zalar- Cabanel

På söndagen går grundomgången i 120 för junior, 130 för senior, och förhoppningsvis går vi också till omhoppningen efter minst tre nollor och då går det i 130 för junior och 140 för senior. I laget rider då följande:
Moa Zalar- Cabanel (junior)
Tove Svensson- Orlando (senior)
Emmy Karlsson- Lucky One (senior)
Caroline Ohlsson- Hekla (senior)
Reserv: Gabriella von Koch- Lucky Duffy

Självklart tycker jag att Moa skulle fått ordinare plats i laget, men eftersom Calle varit skadad kan jag ändå förstå hur laget tagits ut. Dessutom har de alla gjort riktigt fina resultat, även med fem ryttare hade Karlskrona haft ett starkt lag!! Superkul!! :d
För att kolla in resultat och sånt för våra karlskronaryttare kan ni kolla in följande:
www.klrk.se
www.lenhovda-hk.se
www.orlandolamiro.blogg.se
www.kackenshastar.blogg.se
www.matildaljungberg.blogg.se
www.moazalar.blogg.se
www.justanotherbunchofcrap.blogspot.com

Tror inte jag glömde någon nu?! Kommentera gärna isåfall:)

Världens finaste Calle!
Cabanel
*1995
Concorde-Habanera-Ralmé Z
Äg. Moa Zalar

Gillar den snyggingen skarpt, go get them nu när du är frisk igen :D

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0