tjugofjärde aprilos

Bättre rubrik kom jag inte på :)

Helgen skrider på, fredagen var en riktigt bra dag! Hade bara en lektion i skolan, vilket var lugnt och skönt. Fast itne så lugnt som man kanske skulle kunna ha trott, för samhäll internationell hade fått hit sina polacker (utbyte) så man hamnade mitt bland det! Men franskan gick bra och jag köpte mig en kavaj på HMs rea innan jag tog bussen hem igen, desvärre visade det sig att Moa precis köpt en likadan... Typiskt mig, verkligen.

Eftermiddagens ridning blev lite framskjuten pga att hästägarens barn var sjuk och hon skulle hinna med sina andra hästar också. Men jag kom dit och hoppade iallafall, om än någon timme senare. Vill inte säga för mycket runt omkring hästköpet, vilket ni antagligen märkt både när jag sålde Lussan och nu när jag knappt skriver om provridningarna. Men jag ska iaallafall säga: det gick riktigt bra igår! Det är det enda jag säger, och inget är besiktigat eller skrivet kontrakt på men jag är riktigt förtjust i den hästen, minst sagt. Mer uppdatering om detta kommer såklart!

Jacke sov hos oss igår också, mysigt :) "Vi" (jack) sov länge i morse, och åkte sen till hans pappa för att hjälpa till i trädgården och grilla. Åkte direkt till stallet sen för att mocka åt moa och fixa lite då hon och pappa är på tävling idag!
Det är ju första dagen i div 1 finalen och som tidigare har KLRK gjort strålande resultat!
Detta är vad jag vet:
I förklassen var Moa 0a, Tove 4 fel, Caroline 0 fel, Emmy 0 fel, Christian 4 fel och Gabriella utesluten.
I laget red därför moa, tove, emmy och caroline. Resultat:
Endast ett lag hade tre nollor, Flyinge RK. Fyra lag hade åtta fel, ett utav dem var KLRK!! Moa 0 fel, Tove 0 fel, Emmy 8 fel, Caroline utesluten. Pga bra tid blev Karlskrona 3a!
Strålande tjejer, det säger jag bara!
Imorgon väntar en ny dag med tuffa utmaningar som jag hoppas att alla kommer klara galant. KLRK är bäst!

Imorgon ska också jag och mamsen åka och kolla vilket känns jättekul! :) Ikväll kommer bestå av ihoppackning av kläder, käka lite, sega lite och såklart kolla film både från fredag och Moas tävling idag!!

Det är en glad Alva som säger ciaociao idag!
Ha det så bra:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0