Föreläsning m.m.

Föreläsningen med Tobias Grönberg var hur bra som helst! Handlade först om hästens hållbarhet, då han framförallt pekade på fyra viktiga punkter man ska tänka på när man bygger upp en häst, i följande ordning: Ligament, smidighet, styrka, kondition.
Han var för back on track, stretching, förespråkade mycket bommar, mycket arbete med hinder osv.
Han pratade efter en liten paus också om tävlingsdagen, t.ex. organisation, framridning, bangång och alla andra moment. Betonade mycket organisation, att vara konsekvent i hur man agerar, hitta ett sätt som fungerar.
Otroligt bra föreläsning!!!!!! Superinspirerad och sååå tävlingssugen nu, jag blev nästan mer taggad än innan, om möjligt.

Idag red jag på tränsbett och försökte tänka mycket på bra framridning, avtravning, stretching, mjukgörande arbete och sådant, men tränsbettet funkade absolut inte bra. Hon spände halsen helahela tiden, och jag kunde knappt massera henne när vi kom ner, vilket brukar gå superlätt annars.
Nä, jag ska försöka hitta något annat för markarbetet.

Imorgon blir det dock reservplats i storponnygruppen för Leif Nilsson. Tränat för denna killen innan och tycker att han har supermycket bra idéer, men det har inte funkat i praktiken då jag behövt mycket hjälp och stöd av någon som verkligen sätter sig in i Lussan fungerar, och han är snarare väldigt tyst av sig. På läktaren är han dock superbra att lyssna på, och nu när Bullen gått så bra (PEPPAR PEPPAR) hoppas jag att det ska vara kul och gå bra (: Då rider jag på pelham iallafall!

Många tankar idag också till Calle som har stora sår på frambenen, orsakade av en sjukdom av okänd art. Behandlas som tusan, men det har inte bitit ordentligt? Om det inte tar sig blir det att åka till saltvattensbadet hos Staffan i LÖberöd, men det hoppas vi verkligen inte!!
Stackars Moa och Calle, nu när det gick som på räls allting, varenda träning har sett så bra ut :( Typiskt!! Bli frisk soon callesötnos.

Avslutar mitt inlägg med en tanke till min fina pojkvän också, eftersom vi har fem månader idag (: mys!!

Nu ska jag sova och drömma om tävlingsdebuten på Lussan, fast då vaknar jag väl helt knäpp och nervös ;)

Ciao och natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0