Laddar inför GBG horse show!

Lussan och jag rider på, det har gått jättebra varje dag nu, så jag skriver inte så mycket om det faktiskt! Markarbete på pessoat och hon har skött sig jättebra (:

Igår var jag en stund hos jackiboy, väldigt mysigt. Vi åt thaimat (jag åt bara ris och stark kyckling, MUMS), sov litegranna och Jack hade fått glasögon! Mycket fina :d

Idag har jag och Moa varit i stallet och släppt ut, plus gjort iordning. Klockan halv ett är det dags för lunch hos mormor och morfar, oxrullader, mjölig potatis och sås. Kötthataren Alva älskar denna maten, tror inte det finns någon i världen som tycker att den är äcklig :d såsen är det godaste som finns! Så det ser vi fram emot, mysigt att träffa mormis och morfis.

Sen blir det insläpp och jag ska förhoppningsvis sova ett tag efter det. Sen är det nämligen dags för träning för Eva Fredriksson, både för mig och Lussan och Moa och Carlos. Ska bli spännande och kul, som alltid med Eva! Hon är verkligen en jättebra markarbetestränare, eftersom hon och Camilla jobbar väldigt lika, och deras träningar går bra ihop, och Eva är även en superbra pedagog och hon tar sig tid att förstå hästen! Lucie bara älskar henne, det är jag bombsäker på! Hon blir alltid superpigg såfort vi träffar Eva, myshästen tycker att det är kul ;)

Nu på förmiddagen har jag också tagit ut pengar och räknat och räknat på det, eftersom det är GBG horse show imorgon för mig, Moa (http://moazalar.blogg.se) och Tove (http://orlandolamiro.blogg.se).
Vad jag helst skulle vilja köpa är:
Ridstövlar, antingen Jacsons i krokodilskinnsimitation, eller skräddarsydda från Axels någonting blabla. Christian köpte där, så jag ska spana efter Axel och något mer ;)

Leggings, mina är skitdåliga, bara öppnar sig när jag rider. Dock bara såna att rida hemma i, så inte så dyra, men de måste sitta bra, vara bekväma och inte av för dålig kvalité såklart (: 

Ett svart, enkelt hoppschabrak står också på önskelistan. Har så många söta ländtäcken och täcken, så jag behöver ett väldigt neutralt schabrak faktiskt.

Helst skulle jag vilja köpa ytterligare ett par ridbyxor från Kingsland också, tycker att de är så sköna! Antingen Jessica Jeans eller Jessica Manchester. Men mina funkar bra, de är inte så trasiga, bara pyttesaker, sömmarna sitter inte lika tajt längre och någon knapp är borta. Men tänkte kolla ifall de finns till mässpris, för isåfall kan det ju vara värt det, så har man ett par i reserv, behöver ju inte använda dom så mycket än (:

Jag har en massa benskydd redan, eller ja, iallafall tre par :P Så jag behöver egentligen inte nya. Men ett par har jag på träning och tävling, Eskadron, och de är dom enda som sitter riktigt bra. Sen har jag från Cartago också, de sitter helt okej, lite lite korta kanska, cob är dom. Men full är alldeles alldeles för stora :P Och sen har jag några från Falsterbo som av någon anledning bara kasar runt på hennes ben. Så funderar på att köpa ett par Equi-Guard, ifall det finns några tjusiga i rätt storlek och så, men det är precis lika kanske som ridbyxorna (:


LADDAR TILL TUSEN NU!
Ciao :d


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0