Lite seg idag.

Inatt sov jag hos Jack och fick sån absurd huvudvärk! Det var helt outhärdligt, jag grät som ett litet barn. Tur att Jack var där, han fick fixa täcket, hämta vatten, hämta huvudvärkstablett och prata med Irene, hans mamma som råkar vara sjuksköterska (eller barnmorska tror jag?). Jag lyckades somna tillslut, men känner mig lite seg idag.
Sen verkar det inte som att det blir någon start i Karlshamn imorgon, mamma vågar inte ge sig ut på vägarna i detta vädret. Förstår henne, men samtidigt blir man ju väldigt besviken..
Idag blir det lite mys med Bullen i ridhuset, hon gick ett jääääättegosigt pass med benen flygande på fältet i den djupa snön igår, så hon behöver nog ingen jobbigare träning idag. Det blir lite gullgull med mitt nya Folksam Riders Cup-schabrak :P Nöjd!

Sen är det ju melodifestival idag, men jag har bojkottat de tidigare delfinalerna, inte bara på grund av det extremt fattiga startfältet utan också för att det är en skittävling. Hur kan man lägga så mycket pengar på ett sånt evenemang? Det är sjuka summor. Pinsamt när det finns så många behövande i världen. Jag gillar ju såklart en massa konserter och stora hästtävlingar, men melodifestivalen har liksom blivit mitt lilla hatobjekt, tyvärr.
Så trevlig är jag idag!
Längtar efter att rida i em och sen bara slappa ikväll iallafall.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0