Nu får det bannemig räcka med snö!!!!!

Nu är det jäkla ridhustaket så fyllt med snö att det typ inte klarar mer, det är på bristningsgränsen. Nu är jag så himla trött på all snö!
De främsta anledningarna till att snö är vit skit som jag är TRÖTT PÅ:
*Att brodda av och på. Varenda dag.
*Hur mycket man än klär på sig, rör sig och anstränger sig fryser man ändå alltid om ansiktet.
*Man kan inte ha uppsatt hår när man inte ska till stallet, eftersom man inte kan ha mössa då, och utan mössa dör man.
*Att skrapa rutorna på bilen. Fy fan vad det är störigt och framförallt, tar det tid.
*Om man är förkyld (somjag) och inte kan ta sig fram ordentligt i snön (som jag) så att man måste småspringa sista biten till busskuren för att inte missa bussen (som jag) får man jädrigt ont i halsen av den skarpa, hemska, iskalla luften. Och då blir man aldrig frisk...Som jag.
*Lussan går i en hage med ett gäng matglada, galna damer som blir redigt förbannade om de inte får lunch FORT när man kommer med påsarna. men alla får inte plats längs med staketet, så då får man gå in i hagen. OCh det tar ett tag att pulsa genom snön, och när man är tillräckligt långt för att kunna slänga ut höt till dom har man tur om man inte är sparkad i magen! (Njä, inte riktigt, men de blir sura (;)

OCH FRAMFÖRALLT: Man kan inte åka och tävla pga vädret och vägarna.

Men trots alla ovan nämnda saker gick det bra att rida. Det skulle skottas och köras med traktor osv under tiden vi red, så det var inte smärtfritt, men Lussan skötte sig bra, verkar gladöver pessoat, och både Calle och Lussan gick fint över BOMMAR! Inte illa!
Lussan gjorde snyggaste idag iallafall. Jag skulle korta upp tyglarna, men tappade då ena tygeln, och vad gör inte Bullen då? Jo, hon kutar iväg i galopp och springer över bommen. Lugnt och sansat, till skillnad från mig som hysteriskt skrattar och febrilt försöker få tag i tygeln igen! Hon är så söt (:

Glad över snön är iallafall Bosse som rullar sig tio gånger i minuten!


Där har ni honom- kungen av huset!

Imorgon ska jag rida, baka med Moa och antagligen träffa Jack också. Plus att jag ska prova ett täcke jag kanske ska köpa av Tove!

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0