skuttning ikväll?

Igår var jag sjuk på morgonen, mådde inte alls bra, men efter 4 timmars sömn extra, från 7 till 11, så kände jag mig bättre. Åkte och red och Lussan skötte sig bra, även om jag emr börjat tveka med pelhamet nu... Känns som att det bara är massa onödigt slit.. Hmm. Ska testa tränsbett också.
Men eftersom Tove ska tävla Orlando för första gången imorgon (orlandolamiro.blogg.se) ska hon upp och skutta lite idag, och jag har frågat lite snällt ifall jag kan få följa med upp och passa på att hoppa lite. Dock har jag inte fått svar än, eftersom hon tävlar Miro nu idag.
men frågan är då vilket bett jag ska ha idag om jag ska hoppa! Eftersom jag börjat tveka till hur bra pelhamet är för ridningen, känns som att hon hänger sig i handen och går skitsakta, vilket gör att jag får jobba hur mycket som helst utan riktigt resultat. Känns som att det blir så slitigt och dålig ridning, igår hade jag både ett sånt skarpt bett på och pga bettet sporrar. Och ändå fick jag slita för att få till det, vilket ger sämre flyt och en mindre nöjd Alva... hmm...
Sen har jag inte gillat henne på tränsbett innan, eftersom hon har så lite i munnen blir hon hängig och ofokuserad. Men detta var länge sen, så ska nog testa det igen. Dock känns det som att pessoat är bäst att hoppa på än så länge, blir så rörigt med alla byten av bett..

Vi får ses tids nog!!
Har också tecknat för övrigt, kanske lägger upp en bild om jag vågar :P modellen Agyness Deyn finns iallafall i mitt block nu, nästan klar.


Nu ska jag plugga Kulturhistoria (medeltida arabisk ornamentik och kristen konst)!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0