Camillaträning!

Igår var det dags för den efterlängtade camillaträningen!
Vi red fram själva först, och visade sedan för Camilla i trav, med volter på kortsidorna och öppna/rakställning/öppna osv på långsidorna. Sedan i galopp med ökningar/minskningar.
Lussan kändes lite störig, hon var inte hundra procent koncentrerad, men jag godtar det när jag värmer fram inför hoppning, för hon brukar skärpa sig.
Första hoppningen var en liten linje med pyttehinder och två stycken bommar emellan, som en liten korridor.
I  =  I såg det ut ungefär.
Jag var rätt nervös, för de hade slängt in rätt mycket titthinder på de andra hindrena. Spände mig och fick först ett stopp och sen väldigt spänd galopp och ett språng för mycket, 8 istället för 7. Började slappna av tillslut, och fick till det en gång, även om det inte gick optimalt.
Hoppade sedan en liten, enkel oxer två gånger bara för att få ett längdhinder innan vi började med banan.
Banan, som vi först red på typ 70 cm höga hinder och ett extra överallt, gick så här:
Först, i höger varv, på den lilla oxern. På diagonalen på ungefär halva ridhuset. Sedan vänstersväng på linjen vi började med, räcke-7 galoppsprång-räcke. Vänstersväng på en linje. Räcke- 5-paralleloxer-4-räcke med en liten grind i. Vänstersväng på diagonalen ungefär, på draken. 6 galoppsprång ut på ett litet räcke och snabb högersväng på en oxer med vattenmattorna. Liten banansväng tillbaka på draken.
Klart!
Gick jättebra, men hon tycker redan att allt känns lågt ;) Red den på ca 90 också, och sen var vi klara!
Kändes jättebra eftersom hon inte stannade på titthinder, hon har verkligen blivit lugn!

Idag red jag bara lite på fältet, snön är superdjup, så hon får ta i, men hon verkade glad ändå (:
Imorgon blir det vila (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0