awesome

Dagen började hos Filidutt, som så ofta :) gulle och jag var på en supermysig skrittrunda, men den gick inte riktigt dit vi tänkte pga hur många vägarbeten som helst :o det fick bli allén istället!
Allén är så lyxig, riktigt lång och tjusig och jag kände mig som att jag satt och red på Strömsholm eller Flyinge med Fille (vet inte om dom har långa alléer men troligtvis)! Vardagslyx alltså.
Vet inte om någon, för övrigt, sett Falsterboannonsen i del 1 i senaste Ridsport, men där är det en tjej som rider med dubbel nosgrimma, vilket jag tyckte såg häftigt ut :) testade detta idag, hade mitt vanliga träns med remontgrimma men satte på en vanlig engelsk nosgrimma också! Tror att det är en höjdare faktiskt, för jag borde egentligen byta bett för han blir lite stark på det jag har nu, fasta pyttesmå ringar, men han gillar det, så detta kanske är ett knep för att få lite mer att sätta emot :) Märkte inte så jättemycket när jag bara skrittade...;) Men han var superpigg och glad iallafall, men det beror nog på vilan.. ;)
Gjorde också iordning nu på morgonen, Moa också, hon jobbar i stallet vardagar i juli, jag helger.

Förresten så köper vi Christians sadel! Toppen :) Den ligger toppenbra. Har inte ens fårskinnspad under utan bara en tunn Mark Todd som är bra för ryggen :) Lite extra till gullisen.

Idag ska jag bara städa och göra ingenting! Inte ofta det blir så :) Men skönt faktiskt. Annars gillar jag att ha mycket att göra, men då får man ju kosta på sig lite vila ibland ;) Antagligen ska jag småfixa lite också, jag är inte bara en göra-mycket-person utan också en göra-listor-person, gillar planering och sånt i ALLA former.


Pluttis visar sin sötaste sida.

Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0