varmt idag

Riktigt riktigt varmt!
jag och fille skrittade ut (surprise!) och hade det mysigt! Tycker att han verkar trivas bra på två nosgrimmor och jag tror att det kommer funka bra när jag väl rider som vanligt igen :) Toppen :)
Tycker för övrigt att det är så roligt att "alla" på bukefalos sitter och tjurar om allting, det spelar ingen roll vad man söker på, allt är djurplågeri, fult, en modefluga osv. Var bara tvungen att avreagera mig lite :) För jag har faktiskt sett andra resultat när jag sökt på detta, t.ex. att tandläkare tycker att dubbla nosgrimmor är bättre än pullar för tänderna. Man får liksom pullareffekten, vilket gör hästen mindre stark, utan det trycket som pullar ger, som tydligen inte är lika bra för tänderna :P
Tycker iochförsig inte att det är något fel med pullar, helt enkelt bara att Fille behöver remontgrimma för att inte lägga tungan över bettet och med en aachen också får man lite mer att säga till om. Jag tycker att verkar stämma väldigt bra! Hellre så än att behöva dra som en galning :P
Dessutom sa ju "alla" på bukefalos att pessoa också är djurplågeri, men det funkar kanon om man bara sätter en liten rem under käken som stoppar betten från att vridas för långt= det dåliga med pessoat är borta, eftersom det bara kan vridas en liten bit, exakt som pelhamet. Spännande vad folk slänger ur sig utan att testa först.

Annars har jag jobbat i stallet idag, vilket gick smärtfritt eftersom både Moa och mamma var i stallet. Mamma hjälpte mig att mocka medan jag red :) tack!!
Vi har ätit jordgubbar med! Mums! Jordgubbar och vipsgrädde ska det vara... Jag som inte gillar vipsgrädde så mycket egentligen bara älskar det till jordgubbar :d ovispad vispgrädde, haha


snutte, plutte och gulle på promenix.
Eller tripp trull trapp ;) haha

Ciao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0