Alva <3 blocket

Blocket är en underbar uppfinning :) Lagt ut salugrejer och redan fått respons! Härliga tider :)

Lite sammanfattat från och med fredag:
Fille fick vila, mycket välförtjänt, stannade dock ganska länge i stallet ändå för att Moa skulle smörja och göra iordning. Eftermiddagen spenderades i stan, jag, Moa, Emmy, Kerstin, Christian och Rebecca JAGADE Matilda runt stan, vi fick inte tag på henne, men efter tre varv på flaken såg vi henne så vi fick skrika på henne och slänga upp fem blommor till henne ;) På kvällen var vi hos Matilda som bor så himla fint, med hästarna på tomten nu under sommaren. Supermysigt. Superstort grattis till studenten Matilda!

Lördagen innebar tripp till Kristianstad och Gärds för att plocka lite poäng till Amatörtouren. Dock blev inte fallet så :( Moa red en 120 A:0a och tog en snäv sväng, och Calle fick till ett enormt språng varav balansen försvann och Moa damp i backen. Stackaren hade så himla ont i huvudet igår och även i rumpestissen :( Jag travade av Calle eftersom hon var yr, och ska även skritta plutteCarl idag. Troligtvis har hon fått en liten hjärnskakning. SYND :( Bäst på dagen lyckades Rebecca och La Pikos Taiga som vann 110. Grattis! Men Carolines Hazel var även felfri i 120 och det var inga dåliga resultat för någon :) KUL. När v i kommit hem gick jag och Fille upp i ridhuset och markarbetade lite, ha behövde ridas igenom. Mycket nöjd, men också mycket svettiiiig, efteråt :) Red på ett annat bett med större fasta ringar, men annars exakt likadant, ska fortsätta testa det lite :) Dutti FIllis.

Nu har jag sovit över med Jack (eller han sover fortfarande) och i morse släppte vi ut Fille i stor hage! Jippie! Han har väntat över 6 veckor så han var nog vääääldigt nöjd. Mums med gräs och lite yta att röra sig på :d
Idag ska jag alltså skritta Calle och Fille ska få klättra. Ska ha nya ridbyxor som inhandlades igår, marin blå Jacson i manchester på rea, 250 kr. Moa och jag fyndade även varsett par sommarridstrumpor för 20 kr styck, ordinarie pris 129 kr styck! GOOOOTT!


Ignorera mitt inte-så-awesome ansikte :P Hoppihopp iallafall! Foto: Isabelle Zunkovic!


Nu ska jag äta lite och väcka Jackiboy.
Ciaaaaao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0